خبر فوری

 
 
ربوده شدن دو نفر و مهاجرت اجباری اهالی روستا شاپکول بدست ارتش پاکستان
کد خبر :1833480667

13:57 1400/05/06


برچسب ها : آزادی بلوچستان, ارتش پاکستان, پروژه سی پک, ربودن افراد بلوچ, شبه نظامیان آزادی خواه بلوچ, مهاجرت اجباری,

ارتش پاکستان اهالی روستای شاپکول واقع در کولواه ایالت بلوچستان را مجبور کرد به شهر مهاجرت کنند، همچنین نیروهای ارتش دو نفر به نام های رفیق فرزند سعید و سلیم فرزند نیک محمد از منطقه زیک گیشکور را ربوده و ناپدید کردند


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش پاکستان اهالی روستای شاپکول واقع در کولواه ایالت بلوچستان را مجبور کرد به شهر مهاجرت کنند، همچنین نیروهای ارتش دو نفر به نام های رفیق فرزند سعید و سلیم فرزند نیک محمد از منطقه زیک گیشکور را ربوده و ناپدید کردند.

طبق جزئیات، بیشتر ارتش پاکستان پس از فراخواندن اهالی روستای شاپکول به پاسگاه از آنها خواست از روستا هجرت کرده و به خضدار بروند، عناصر ارتش در پاسخ به دلیل این مهاجرت گفتند اهالی این روستا با شبه نظامیان بلوچ در ارتباط هستند و به ما آسیب می رسانند.

ساکنان روستا از رفتن به خضدار خودداری کرده و به نیروهای ارتش التماس کردند، بلاخره به آنها اجازه داده شد در اطراف شهر تربت ساکن شوند.

مردم ساکن در مسیر پروژه سی پیک دائما در معرض عملیات ارتش پاکستان هستند، نیروهای ارتش پاکستان علی رغم استقرار ایست بازرسی های متعدد به همراه نیروهای سنگین در روستاها، صدها روستا را با عملیات تخلیه کرده است، ساکنان این روستاها در اطراف شهر ها زندگی میکنند.

لازم به ذکر است با توجه به عدم ثبت نام آوارگان در بلوچستان این افراد از دید سازمان های حقوق بشر پنهان می مانند، این در حالیست که مقامات برای پوشاندن جنایت خود عملیات های نظامی در بلوچستان را انکار میکنند.

ارسال نظر

 
1