خبر فوری

 
ربوده شدن دو فرد بلوچ از ایالت سند
کد خبر :1316073693

15:53 1399/05/15


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ,

نیروهای امنیتی پاکستان حوالی ساعت 2 شب گذشته طی عملیاتی در روستای مثالی حوالی شهر خیرپور، با یورش به منزلی دو برادر بلوچ را پس از دستگیری به مکان نامشخصی منتقل کردند.


سند: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی پاکستان حوالی ساعت 2 شب گذشته طی عملیاتی در روستای مثالی حوالی شهر خیرپور، با یورش به منزلی دو برادر بلوچ به اسم های کچی خان مری و زامر خان مری را پس از دستگیری به مکان نامشخصی منتقل کردند. براساس اظهارات خانواده افراد ربوده شده، افراد نامبرده توسط نیروهای رنجرز و لباس شخصی ربوده شده اند که تاکنون هیچگونه اطلاعاتی از این افراد در دست نیست. خانواده ضمن ابراز احتمال قتل خارج از دایره قانونی این افراد همچون دیگر افراد ربوده شده بلوچ، از سازمان های حقوق بشری خواستند تا نقش خود در آزادی این افراد را ایفا کنند.

هفته قبل نیز با کشف اجساد پنج تن از افراد بلوچ از راجن پور، نیروی پلیس مدعی شد که این افراد در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده اند درحالیکه این افراد از قبیله بگتی بودند. حزب جمهوری خواه بلوچ و جنبش ملی بلوچ با رد کردن بیانیه پلیس، اظهار داشتند: افراد، ربوده شده بودند که پس از قتل، آنها را به عنوان کشته شدن در درگیری با نظامیان ظاهر می سازند.

گفتنی است خانواده های افراد ربوده شده سند و بلوچ، امروز تظاهراتی علیه حادثه راجن پور در کراچی برگزار خواهند کرد. پیش از این نیز حزب جمهوری خواه بلوچ در آلمان و انگلیس علیه این حادثه تظاهرات کرده اند.

ارسال نظر

 
1