خبر فوری

 
 
ربوده شدن دانشجوی بلوچ به دست نیروهای امنیتی پاکستان در تربت
کد خبر :1638483787

16:48 1400/01/04


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, تربت, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, شهرستان کیچ, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

نیروهای امنیتی پاکستان با ادامه اقدامات خود در جهت سرکوب شهروندان بلوچ یک دانشجوی دانشگاه تربت را از شهرستان کیچ بازداشت و به همراه خود بردند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی پاکستان با ادامه اقدامات خود در جهت سرکوب شهروندان بلوچ یک دانشجوی دانشگاه تربت را از شهرستان کیچ بازداشت و به همراه خود بردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی پاکستان 29 اسفند ماه طی عملیاتی با یورش به بازار کولوائی واقع در تربت شهر مرکزی کیچ دانشجوی دانشگاه تربت به نام نیک بخت از اهالی منطقه کولواه کینچی را بازداشت و ناپدید نمودند.

این دانشجوی بلوچ که ساکن منطقه کولواه کینچی می باشد به منظور تحصیل در منزل یکی از اقوام خود در شهر تربت ساکن بود که مورخ 29 اسفند ماه به دست سرویس های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت گردید.

لازم به ذکر است روند ربوده شدن شهروندان بلوچ به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان علی رغم وعده و وعید مقامات دولتی این کشور همچنان ادامه دارد و تاکنون ده ها شهروند بلوچ توسط ماموران سرویس های امنیتی پاکستان بازداشت و به مکان نامشخص منتقل گردیده اند.

دکتر پتریسیا گوس مدیر آسیایی سازمان دیده بان حقوق بشر نیز در واکنش به موضوع روند ربوده شدن شهروندان بلوچ طی سخنانی ضمن خوشایند خواندن دیدار نخست وزیر پاکستان با اعضای خانواده افراد ربوده شده بلوچ ابراز داشت: دیدار نخست وزیر پاکستان با اعضای خانواده افراد ربوده پیشرفت بسیار خوب و اقدامی مثبت است، اما نخست وزیر پاکستان باید با آزادی تمام شهروند ربوده شده از بند سرویس های اطلاعاتی به وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در این بیانیه خود بر پاکستان تاکید می کند که نه تنها پرونده های مختومه مربوط به شهروندان ربوده شده را مورد بررسی قرار دهد بلکه انجام اقدامات لازم در جهت متوقف نمودن روند ربوده شدن شهروندان و آغاز تحقیقات علیه سازمان ها و ادارات متخلف را نهایی نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است: قوانین بین المللی مدافع حقوق بشر هرگونه اقدام مبنی بر بازداشت انسان های بی گناه را به شدت محکوم می کند به صورتی که حتی اعضای خانواده وی نیز از علت و محل بازداشت عزیزان خود بی خبر باشند.

ارسال نظر

 
1