خبر فوری

 
 
ربوده شدن بیش از 25 ملی گرای ایالت سند توسط نهادهای اطلاعاتی پاکستان
کد خبر :193021090

13:49 1401/02/02


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده سند, جسقم, جسمم, جنبش ملی زنده باد سند, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان سندی, صدای افراد ربوده شده سند, فعال ملی گرای سند,

انجمن صدای افراد ربوده شده ایالت سند در بیانیه ای از ربوده شدن بیش از 25 ملی گرای سِندی به دست نهادهای اطلاعاتی پاکستان طی چند روز گذشته خبر داد.


سند: به گزارش راز نیوز| انجمن صدای افراد ربوده شده ایالت سند در بیانیه ای از ربوده شدن بیش از 25 ملی گرای سِندی به دست نهادهای اطلاعاتی پاکستان طی چند روز گذشته خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سورت لوهار رئیس مرکزی صدای افراد ربوده شده سند، سهنی جویو دبیرکل این انجمن و سسئ لوهار در بیانیه ای مشترک اعلام داشتند: طی چند روز گذشته عملیات نهادهای امنیتی پاکستان در سرتاسر ایالت سند تشدید یافته است و طی روزهای گذشته بیش از 25 فعال ملی گرای سند از شهرهای مختلف ایالت سند بازداشت و ناپدید شده اند.

طبق این بیانیه، تنها ظرف یک هفته اخیر جاوید شورو عضو جنبش ملی زنده باد سند(جسقم)، وقار پهنور، مظفر قمبرانی برادر معشوق قمبرانی از فعالان ملی گرا، اشفاق دل از فعالان ملی گرا در شهر کوتری، زاهد چنه، عتیق وسطرو از منطقه پدعین شهرستان نوشهرو فیروز، عزیز بهنگوار، امان الله لاشاری، ثناء الله لاشاری، نور محمد ابرو، محمد علی چاندیو برادر فقیر نور چاندیو فعال ملی گرا در قمبر شهداد کوت، پرویز چاندیو از اقوام عاقب چاندیو، حامد چاندیو، فدا لاکهو از شهر سکرند، سنی بهتی از حیدرآباد، صادم چاندیو توسط سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و به محل ناشناس منتقل شده اند.

این در حالی است که نزدیک به 50 فعال ملی و از رهبران تجزیه طلب ایالت سند از چندین سال در بازداشت های امنیتی پاکستان به سر می برند.

در این بیانیه تاکید شده است انجمن صدای افراد ربوده شده ایالت سند از سازمان ملل متحد، عفو بین الملل و تمامی نهادهای فعال در زمینه حقوق بشر و سازمان های بین المللی درخواست می کند موارد مربوط به نقض شدید حقوق بشر در سراسر ایالت سند به دست نهادهای اطلاعاتی و نیروهای نظامی را مورد پیگرد قرار داده و برای آزادی افراد ربوده شده سندی و بلوچ در هر بستر سیاسی و دیپلماتیک تلاش نمایند.

انجمن صدای افراد ربوده شده سند با واکنش شدید به این روند اعلام داشت: ارتش پاکستان و نهادهای اطلاعاتی وابسته به آن سعی دارند اوضاع سند به چیزی شبیه شرایط بنگلادش تبدیل نمایند. آنان با یورش به منازل فعالان سیاسی ایالت سند اقدام به اذیت و آزار زنان و کودکان نموده و فرزندان و نوجوانان آنان را دستگیر می کنند، این اقدام با واکنش تند ملت سند مواجه خواهد شد.

این انجمن خاطرنشان کرد: برای آزادی تمامی افراد ربوده شده به دست نهادهای اطلاعاتی پاکستان ما از 28 آوریل(هشتم اردیبهشت) تا عید فطر در باشگاه مطبوعاتی کراچی دست به تحصن خواهیم زد، علاوه بر این فراخوان تظاهرات گسترده در شهرهای حیدرآباد، نوشهرو فیروز، لارکانه، میهر و جامشورو را نیز اعلام می داریم.

ارسال نظر

 
1