خبر فوری

 
 
ربوده شدن 5 نفر طی 3 روز گذشته در ایالت بلوچستان
کد خبر :1771523173

16:15 1401/05/18


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, بلوچستان, تربت, جوخه مرگ, شهروندان بلوچ, گوادر, کویته, کیچ,

ارتش پاکستان طی 3 روز گذشته 5 نفر را در مناطق مختلف ایالت بلوچستان ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده است.



بلوچستان: به گزارش راز نیوز | ارتش پاکستان طی 3 روز گذشته 5 نفر را در مناطق مختلف ایالت بلوچستان ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده است.

نیروهای ارتش پاکستان در تاریخ 16 مرداد با یورش به خانه یک نفر به نام خدابخش فرزند دکتر غفور ساکن گوادر، وی را در منطقه لیاری سرگوات کلری شهر کراچی ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

نیروهای ارتش پاکستان در تاریخ 17 مرداد در شهر کویته نیز یک نفر به نام مقبول فرزند محمد خان ساکن منطقه کلی اسماعیل خان شهر کویته را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

نیروهای ارتش پاکستان همچنین در تاریخ 17 مرداد یک معلم مطالعات اجتماعی به نام نزیر احمد فرزند گروهبان فتح محمد را در منطقه گوکدان شهر تربت ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

علاوه بر این نیروهای ارتش پاکستان در تاریخ 17 مرداد 2 برادر به نام بالاچ فرزند موسی دانش آموز سال نهم و براهمدگ فرزند فرزند موسی دانش آموز سال چهارم را در منطقه دنگ شهر تربت شهرستان کیچ ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

این دو دانش آموز ربوده شده از اقوام زنی به نام ملک ناز هستند که 2 سال قبل توسط جوخه مرگ جان باخت.

لازم به ذکر است که در سال 2020 اعضای جوخه مرگ طی دزدی از یک خانه در منطقه دنگ شهر تربت، زنی به نام ملک ناز را به قتل رسانده و دختر خردسال وی برمش را نیز زخمی کردند. پس از این حمله، در ایالت بلوچستان و کشورهای خارجی تظاهرات گسترده ای برگزار شد و گروه های سیاسی و اجتماعی با مکوم کردن این حمله خواستار مجازات عاملان آن شدند.

پلیس پس از این تظاهرات تمام مجرمانی که در حمله مذکور حضور داشتند را دستگیر و زندانی کرده است. با این وجود مردم خواستار خلع سلاح جنایتکاران گروه جوخه مرگِ برخوردار از حمایت دولتی توسط پلیس و نیروهای امنیتی شده اند.

ارسال نظر

 
1