خبر فوری

 
 
ربوده شدن 4 نفر، آزاد شدن 4 نفر، کشف جسد 2 نفر و قتل 1 نفر در ایالت بلوچستان
کد خبر :1570065370

18:05 1400/12/28


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده بلوچ, ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, افراد مسلح ناشناس, بلوچستان, تربت, خضدار, شهرستان کیچ, قتل, کراچی, کشف جسد,

طی چند روز گذشته در مناطق مختلف ایالت بلوچستان 4 نفر ربوده شده و 4 نفر آزاد شدند. همچنین 2 جسد در این ایالت کشف شد و یک نفر توسط ارتش پاکستان به قتل رسید.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | طی چند روز گذشته در مناطق مختلف ایالت بلوچستان 4 نفر ربوده شده و 4 نفر آزاد شدند. همچنین 2 جسد در این ایالت کشف شد و یک نفر توسط ارتش پاکستان به قتل رسید.

در تاریخ 26 اسفند ارتش پاکستان با یورش به خانه یک نفر به نام شاه فهد فرزند پتواری محمود خان ساکن منطقه بابو شهر خاران ایالت بلوچستان وی را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرد.

لازم به ذکر است که وی به همراه برادرش فرید معروف به سرگرد در سال 2016 نیز توسط ارتش پاکستان ربوده شده و پس از 2 روز آزاد شده بود اما برادرش پس از 3 سال آزاد شد.

بهادر علی کیازئی پس از مدت زمان طولانی از زندان مرکزی شهر باولپور ایالت پنجاب آزاد شد. برای آزادی وی اعتراضات گسترده ای انجام شده بود.

ارتش پاکستان همچنین در تاریخ 25 اسفند یک نفر به نام نوربخش فرزند بهرام را در منطقه کولواه سگک شهرستان کیچ ایالت بلوچستان ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرد.

افراد مسلح ناشناس تحت حمایت ارتش پاکستان در تاریخ 27 اسفند نیز یک نفر به نام دکتر هاشم بلوچ ساکن منطقه بالگتر شهرستان کیچ را در شهر تربت ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

آن ها با اخاذی از خانواده دکتر هاشم بلوچ، برای آزادی اش 2 میلیون روپیه طلب کرده اند. خانواده دکتر هاشم بلوچ نیز خواستار اقدام برای آزادی وی توسط مقامات امنیتی و سیاسی منطقه شدند.

ارتش پاکستان علاوه بر این در منطقه سائیمه مول شهر کراچی یک شهروند بلوچ ساکن شهرستان کیچ ایالت بلوچستان به نام تحسین فرزند کریم را در تاریخ 22 بهمن ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده است.

خانواده وی برای درج پرونده به کلانتری پلیس مراجعه کرده اند اما پلیس از درج پرونده برای وی امتناع کرده است. آن ها نیز خواستار ایفای نقش سازمان های حقوق بشری برای آزادی تحسین فرزند کریم شده اند.

همچنین 2 فعال اجتماعی تیم آنلاین زهری به نام عرفان زهری و قادر کنول که در ماه سپتامبر سال گذشته در شهر کویته ربوده شده بودند، آزاد شدند. علاوه بر این یک نفر دیگر به نام بلال جتک که در ماه نوامبر سال گذشته ربوده شده بود نیز آزاد شد.

نیروهای سپاه مرزی پاکستان همچنین یک نفر به نام صبغت الله فرزند الیاس ساکن منطقه پروم شهرستان پنجگور را که سوار یک خودرو بود و به سمت خانه خود می رفت، هدف قرار دادند.

همچنین جسد 2 فرد ربوده شده توسط ارتش پاکستان در تاریخ 27 در شهرستان آواران ایالت بلوچستان کشف و ضبط شد. عبد الواحد فرزند داد محمد ساکن منطقه کولواه آشال و محمد اقبال فرزند محمد یعقوب ساکن شهرستان خضدار هویت این 2 فرد ربوده شده توسط ارتش پاکستان می باشد.

محمد اقبال فرزند محمد یعقوب در تاریخ 8 خرداد توسط ارتش پاکستان در مسیر شهرستان خضار به کراچی ربوده شده بود.

ارسال نظر

 
1