خبر فوری

 
ربودن بیش از 12 فعال اجتماعی در مناطق مختلف ایالت سند توسط نیروهای امنیتی پاکستان
کد خبر :1786362417

18:44 1401/05/23


برچسب ها : جنبش ملی زنده باد سند, ربودن, ربودن افراد, فعال اجتماعی, نیروهای امنیتی پاکستان,

نیروهای امنیتی پاکستان بیش از دوازده نفر از فعالان اجتماعی را در تاریخ 23 مرداد (14 اوت) از مناطق مختلف ایالت سند ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.


 

سند: به گزارش راز نیوز | نیروهای امنیتی پاکستان بیش از دوازده نفر از فعالان اجتماعی را در تاریخ 23 مرداد (14 اوت) از مناطق مختلف ایالت سند ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گفته سازمان صدای افراد ربوده شده سند، نیروهای امنیتی 4 تن را از منطقه کورنگی شهر کراچی ربودند که شامل، لطیف میمن ملی‌گرای ارشد و رهبر سازمان سند سجاگی، شوکت سومرو یکی از رهبران جنبش ملی زنده باد سند، اختیار چاندیو و ایاز دیشی می باشند.

همچنین دکتر نظیر کهوکر یکی از رهبران حزب سند صبا و شوکت گهانگهرو از منطقه رانیپور، رهبر حزب متحد سند طارق سومرو از منطقه کوتری، ابراهیم چنا و صدام جمالی را نیز دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

در همین حال، فرحان خوسو فعال جنبش ملی زنده باد سند از نوابشاه، اصغر بهنگواری از نوشهر فیروز، لال فهیم سومرو از کوتری کبیر و تعدادی دیگر از فعالان اجتماعی را از مناطق مختلف ای ایالت ربودند.

در پی این ناپدید شدن ها، رهبران ملی گرای سندی گفتند که هر سال قبل از 14 اوت، جنایات دولتی در سراسر سند آغاز می گردد و فعالان ملی گرا به طور غیرقانونی بازداشت و ناپدید می شوند.

در پایان، سازمان صدای افراد ربوده شده سند از سازمان های بین المللی حقوق بشر خواسته است تا به جنایات پاکستان در سند و بلوچستان توجه داشته باشند و با وارد آوردن فشارهای دیپلماتیک در بازیابی افراد ناپدید شده نقش خود را ایفا کنند.

ارسال نظر

 
1