خبر فوری

 
 
ربودن 4 زن و 5 کودک توسط نیروهای امنیتی از منطقه نصیرآباد بلوچستان
کد خبر :1438598742

19:36 1398/02/11


برچسب ها : افراد ربوده شده بلوچ, بلوچستان, پاکستان, نصیرآباد,

نیروهای امنیتی روز گذشته از منطقه نصیرآباد ایالت بلوچستان پس از یورش به یک منزل 4 زن را به همراه 5 کودک ربودند.


 

به گزارش راز نیوز، شیر محمد بگتی سخنگوی حزب جمهوری خواه بلوچ اعلام کرد نیروهای امنیتی روز گذشته از منطقه نصیرآباد ایالت بلوچستان پس از یورش به یک منزل 4 زن را به همراه 5 کودک ربودند. طبق اطلاعات به دست آمده نیروهای امنیتی در منطقه رهی واقع در نصیرآباد بلوچستان به منزل شی حق بگتی یورش بردند. به گفته منابع محلی هنگام یورش نیروهای امنیتی هیچ مردی در خانه حضور نداشت که پس از آن نیروهای امنیتی 5 زن را به همراه 4 کودک ربودند. اسامی افراد ربوده شده با نام های دهندو همسر کریم بگتی، شوزان همسر شی حق بگتی، بجاری همسر شی حق، پاتی دختر کریم بگتی، جمیل 8 ساله فرزد کریم بگتی، بتی خان 6 ساله فرزند شی حق، زرگل همسر شی حق، آمنه 3 ساله دختر شی حق و نور بانک دختر شی حق اعلام شده است.

شیر محمد بگتی در ادامه خاطر نشان کرد: افراد ربوده شده متعلق به قبیله شاخ شالوانی زیر مجموعه قبیله بگتی واقع در رابتانی تکر است. وی در ادامه افزود: زن در پاکستان به ویژه در قوم بلوچ از ارزش و مقام خاصی برخوردار است از همین نظر در نتیجه این حرکت زشت، مسئولیت فضای به وجود آمده بر عهده نیروهای امنیتی پاکستان خواهد بود.

وی از سازمان حقوق بشر خواستار شد در مورد ربودن زنان و کودکان سکوت خود را بشکنند و بر علیه این اقدام قبیح ارتش پاکستان صدای خود را بلند کنند.

لازم به ذکر است پیش از این نیز بارها نیروهای امنیتی زنان و کودکان را از مناطق مختلف بلوچستان ربوده اند. به گفته سازمان حقوق بشر بلوچ و صدای افراد ربوده شده بلوچ از سال 2017 میلادی ربودن زنان و کودکان توسط نیروهای امنیتی رو به افزایش است. تا کنون ده ها زن و کودک بلوچ در اسارت نیروهای امنیتی به سر می برند.

ارسال نظر

 
1