خبر فوری

 
 
ربایش عناصر جیش العدل توسط طالبان افغانستان علت درگیری شدید میان دوطرف در مرز مشترک پاکستان-افغانستان
کد خبر :295586483

15:10 1400/05/30


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریسم, جیش العدل, چاغی, درگیری مسلحانه, طالبان افغانستان, مرز پاکستان و افغانستان, نوکندی,

علت درگیری میان تروریست های جیش العدل و طالبان افغانستان اعلام شده از سوی منابع بلوچستان، آزادسازی اسرای جیش العدل نزد طالبان و گفتمان با پاسگاه مرتبط با این ربایش بوده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع خبری بلوچستان مورخ 16 مرداد ماه سال جاری در گزارشی از درگیری شدید میان عناصر تروریستی جیش العدل و طالبان افغانستان (امارت اسلامی) در منطقه مشترک مرزی پاکستان-افغانستان منطقه نوکندی شهرستان چاغی بلوچستان پاکستان متصل به منطقه مرزی دک افغانستان خبر داده و اظهار داشتند که در این درگیری شدید دو طرف تلفات داده اند.

اما یک هفته قبل گروه تروریستی جیش العدل (تحت حمایت سازمان امنیتی ISI ارتش پاکستان) ضمن انتشار بیانیه ای در این زمینه مدعی شد که این درگیری ناخواسته بود و نیروهای ما تنها برای آزادسازی (افراد به اسارت گرفته شده توسط امارت اسلامی) و گفتمان با پاسگاه امارت اسلامی به منطقه اعزام شده بودند که این درگیری رخ داد.

 

در متن این بیانیه نخست ضمن اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران همچون سنت دیرینه این گروه تروریستی، آمده است که :" در نزدیک به دو دهه گذشته امارت اسلامی افغانستان برخوردهای مختلفی با سازمان جیش العدل داشته است. اما با این وجود سازمان با احترام به تصمیمات امارت اسلامی افغانستان در حق خود، مسیر صبر و تمکین را در پیش گرفته است.
در آخرین مورد از این تنش ها حدود دو ماه قبل نیروهای امارت اسلامی با یورش به نواحی سازمان جیش العدل چهار تن از برادران ما را به همراه تمام تجهیزاتشان به اسارت میبرند. نیروهای سازمان جیش العدل به دلیل دستورات اکید سازمان هیچگونه مقاومتی در برابر نیروهای طالبان از خود نشان نمیدهند."

 

جیش العدل در ادامه متن این بیانیه آورده است: " بلافاصله پس از بروز این واقعه مسئولین سازمان به شیوه های مختلف خواستار پیگیری موضوع از سوی امارت اسلامی افغانستان میشوند اما متاسفانه با وجود گذشت دو ماه بجز تائید اصل ربایش نیروهای سازمان پاسخی ارایه نمیشود. تا آنکه در عیدقربان گزارشهایی مبنی بر به شهادت رساندن نیروهای سازمان میرسد.

سازمان جیش العدل به دلیل ناامیدی از پیگیری سرنوشت نیروهای خود از طریق مراجع رسمی امارت اسلامی و همچنین عزم راسخ برای آگاه کردن رهبران امارت اسلامی از نفوذ رژیم ایران در صفوفشان و با هدف خنثی کردن توطئه آتش افروز رژیم بین جیش العدل و امارت اسلامی، در جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۶ اوت ۲۰۲۱ گروهی را به سرپرستی مسئول ارتباطات مردمی سازمان جیش العدل و برادر رهبر سازمان به سمت همان پستی که عامل ربایش نیروهای سازمان بوده است اعزام میکند.

متاسفانه پس از معرفی کردن نیروهای سازمان و آشکار شدن نسبت آنها به جیش العدل دو تن از نیروهای امارت اسلامی دست به اسلحه میبرند که در این حین شهید “بشیر نارویی با نام مستعار عمیر” که مسئول گروه اعزامی بوده است با دستان خالی برای جلوگیری از درگیری، آن فرد را در بغل میگیرد اما متاسفانه در این گیرودار آن فرد “عمیر” را به شهادت میرساند. و فرد دیگر نیز بسمت نیروهای سازمان یک حجم قوی از آتش را نشانه میگیرد که در اثر آن یک مجاهد دیگر به نام “نورجان با نام مستعار کریم جان” بشهادت میرسد و یک فرد دیگر زخمی میشود‌. همزمان با وقوع این واقعه مجاهدین جیش العدل آتش باری متقابل انجام میدهند که در نتیجه آن پنج تن از نیروهای امارت اسلامی به شهادت میرسند. در این میان سازمان جیش العدل تاکید میکند وقوع این درگیری ناخواسته بوده و صرفا با تقدیر الله سبحانه و تعالی رخ داده است. و سازمان جیش العدل هیچگونه قصد قبلی برای به شهادت رساندن اعضای امارت اسلامی نداشته است."

 

 

بخوانید: درگیری شدید میان جیش العدل و شبه نظامیان طالبان افغانستان در منطقه مرزی پاکستان

ارسال نظر

 
1