خبر فوری

 
ربایش دکتر طاهر اسلام عسکری پروفسور تاریخ و فرهنگ بدست نیروهای امنیتی پاکستان
کد خبر :843431169

18:08 1399/03/30


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده,

دکتر طاهر اسلام عسکری پروفسور تاریخ و فرهنگ بخش ایدئولوژی اسلامی دانشگاه آزاد علامه اقبال ساعت 7 عصر جمعه 5 ژوئن بدست نیروهای امنیتی ربوده شده است .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ربایش اجباری افراد به دست نیروهای امنیتی پاکستان طی روندی مداوم و بدون توقف ادامه دارد و براساس خبر جدید، دکتر طاهر اسلام عسکری پروفسور تاریخ و فرهنگ بخش ایدئولوژی اسلامی دانشگاه آزاد علامه اقبال ساعت 7 عصر جمعه 5 ژوئن ربوده شده است و خانواده او بر این باروند که این اقدام از سوی سازمان های امنیتی پاکستان صورت گرفته است. وی در عصر جمعه هفته نخست ماه ژوئن برای خرید از منزل به سمت بازار حرکت کرد، اما تاکنون به منزل باز نگشته است. خانواده وی می گویند، قبل از این برادر او ربوده شده بود و حال نیروهای اطلاعاتی پاکستان، پروفسور را ربوده اند.

گفتنی است دکتر طاهر اسلام عسکری از علمای شناخته شده اسلام آباد است و علاقه زیادی به مطالعات دینی و همچنین ادبیات و شعرهای اردو نیز دارد. همچنین حیدر شاه وکیل طاهر اسلام نیز بر این باور است که احتمال ربایش این فرد به دست نیروهای امنیتی وجود دارد. زیرا سازمان مبارزه با تروریسم پنجاب، در ماه مه طیب اسلام برادر طاهر اسلام را نیز پس از دستگیری و بازداشت 11 روزه، بدون اعلام جرم او، وی را آزاد کرده بود. طبق اظهارات وکیل، ما به کلانتری محل مراجعه کرده بودیم، اما پس از تلاش طی 10 روز، کلانتری هیچگونه اقدامی انجام نداد.

طیب اسلام در اظهارات خود بیان داشت که وی نیز به دست نیروهای امنیتی دستگیر شده بود که آنها به طور مداوم از وی سوالاتی را می پرسیدند، اما او نتوانست هدف اصلی از این اقدامات را بفهمد. وی افزود: طی مدت بازداشت، از او درباره برادر بزرگترش طاهر اسلام سوال می کردند که چکار می کند؟ وی پس از آزادی برادر خود را از این سوالات مطلع کرده بود.

ادیبان اسلام آباد ضمن ابراز تاسف از این اقدام، طاهر اسلام را شخصیت برجسته دینی معرفی کردند که به هیچ وجه سخنانی نفرت انگیز و فرقه گرا ابراز نداشته است.

ارسال نظر

 
1