خبر فوری

 
 
ربایش افسر کمیسیون تبادل امنیتی پاکستان و گمانه زنی های در این رابطه
کد خبر :1085162425

14:55 1399/06/18


برچسب ها : افراد ربوده شده, افسر دولتی, پاکستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, کمیسیون افراد ربوده شده,

وکلا و خانواده ساجد گوندل دستیار مدیر کمیسیون تبادل امنیتی پاکستان SECP و روزنامه نگار سابق خبرگزاری دان در مورد ناپدید شدن اسرار آمیز وی گفتند که وی با کسی خصومت شخصی نداشت و قطعا حسب معمول افراد ناشناس (نیروی سازمان های امنیتی) او را ربوده اند .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وکلا و خانواده ساجد گوندل دستیار مدیر کمیسیون تبادل امنیتی پاکستان SECP و روزنامه نگار سابق خبرگزاری دان در مورد ناپدید شدن اسرار آمیز وی گفتند که وی با کسی خصومت شخصی نداشت و قطعا حسب معمول افراد ناشناس (نیروی سازمان های امنیتی) او را ربوده اند و وی تحت بازداشت است. احتمال می رود که ساجد گوندل به دلیل ارائه اطلاعاتی در مورد اموال ژنرال بازنشسته ارتش پاکستان به احمد نورانی رونامه نگار ارشد ربوده شده باشد.

ساجد گوندل که عصر روز 13 شهریور برای انجام کاری از منزلش خارج شده بود، خودروی او از نزدیکی مرکز تحقیقات کشاورزی واقع در شهرک شهزاد اسلام آباد کشف شد. درحالیکه پلیس تاکنون در کشف و آزاد سازی او ناموفق بوده است.

شایان ذکر است مطیع الله جان روزنامه نگار ارشد نیز ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی ربوده شده بود که قاضی ارشد اطهر من الله طی دستوری به نیروی پلیس خواستار پیدا کردن هرچه سریعتر او شده بود. درحالیکه افراد ناشناس همان شب او را آزاد کردند اما تاکنون با گذشت یکماه از این رویداد پلیس پایتخت پاکستان نتوانسته گزارشی از افراد رباینده تهیه و ارائه دهد. همچنین احمد نورانی روزنامه نگار پاکستانی نیز به دلیل منتشر کردن خبری مبنی بر اموال عاصم سلیم باجوا ژنرال بازنشسته ارتش پاکستان ورئیس سی پیک، تماس های تهدید آمیزی دریافت می کند. گروه های آگاه روزنامه نگار در مورد ربایش ساجد گوندل بر این باورند که این اقدام به دلیل ارائه اطلاعات سری و حیرت انگیز توسط ساجد گوندل در رابطه با گروه باجکو به روزنامه نگار احمد نورانی انجام شده است.

پس از جنجال بر انگیز شدن این بحث در فضای مجازی خانم شیرین مزاری وزیر حقوق بشر فدرال ضمن ابراز نگرانی گفت که وظیفه ما به عنوان دولت تضمین بازگشت هرچه سریعتر این فرد است. پلیس نیز پرونده تشکیل داده است. حفاظت از شهروندان وظیفه قانونی ما است و حاکمیت قانون ضروری است.

عمر فاروق عباسی یکی از کاربران فضای مجازی با لحنی طنز با اشاره به مصاحبه اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان با شبکه الجزیره که گفته بود در پاکستان هیچگونه محدودیتی علیه آزادی بیان وجود ندارد، گفت: ساجد گوندل نیز نمونه بارز روزنامه نگاری آزاد و مستقل است.

 

پرونده در دایوان عالی اسلام آباد

شایان ذکر است اطهر من الله قاضی ارشد دیوان عالی اسلام آباد روز دوشنبه ضمن بررسی پرونده ربایش ساجد گوندل با ابراز عدم رضایت از فعالیت وزارت کشور، با صدور دستور تضمین بازگردانی ساجد گوندل طی ده روز آینده، گفت: ظاهرا نخست وزیر را از این موضوع مطلع نکرده اید. وی افزود: رئیس کمیسیون افراد ربوده شده این پرونده را بررسی می کند که این به این معنی است که یکی از افسران دولتی به او گفته است که این پرونده ربایش اجباری (توسط نیروهای امنیتی) است. قاضی ارشد در واکنش به اظهارات معاون وزیر کشور که ابراز داشت ما درحال بررسی این موضوع هستیم، گفت: همه ما کار خود را انجام نمی دهیم. باعث تاسف است که چنین اقداماتی در پایتخت پاکستان صورت می گیرند. اگر فرزند وزیر مفقود شده بود، واکنش دولت قطعا مختلف بود.

دادگاه از دخالت نهاد های مختلف دولتی در تجارت املاک و مستغلات انتقاد کرد و از افسر وزارت کشور خواست که به نخست وزیر بگوید که در اسلام آباد چه رخ می دهد. آیا شما می دانید که پلیس و آژانس تحقیقات فدرال FIA در این تجارت دست دارند؟ قاضی ابراز داشت که اراضی در اسلام آباد اشغال می شوند و وزارت کشور، اف آی آ و پلیس درحال ساخت طرح مسکن هستند. این اتفاقات در این منطقه 1400 مایل مربع رخ می دهد. این جا مافیا ها حکم فرمایی می کنند و هیچ قانونی وجود ندارد.

 

تظاهرات خانواده ساجد گوندل

خانواده ساجد گوندل برای بازگردانی او دست به اعتراضات گسترده زده و امروز این دامنه اعتراضات را به مقابل دفتر نخست وزیری کشاندند. همسر ساجد گوندل طی گفتگو با اصحاب رسانه گفت که به ما بگویید که جرم همسرم چیست که او را ربوده اند. وی مدعی شد که چندی پیش درگیری هایی بین اعضای کمیسیون تبادل امنیتی پاکستان پیش آمده بود که باعث گروه بندی شد و احتمالا همسرم نیز به دلیل نظر متفاوت ربوده شده است.

ارسال نظر

 
1