خبر فوری

 
 
رایزنی وزیران امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در نشست افتتاحیه کمیته وزیران
کد خبر :39826741

09:38 1401/08/20


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و عربستان سعودی, فیصل بن فرحان آل سعود, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

بلاول بوتو زرداری و فیصل بن فرحان آل سعود در نشست افتتاحیه کمیسیون وزارتی شورای عالی هماهنگی پاکستان-عربستان سعودی که در ریاض برگزار گردید به رایزنی پرداختند.


ریاض: به گزارش راز نیوز| بلاول بوتو زرداری و فیصل بن فرحان آل سعود در نشست افتتاحیه کمیسیون وزارتی شورای عالی هماهنگی پاکستان-عربستان سعودی که در ریاض برگزار گردید به رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که برای دیدار و گفتگو با همتای عربستانی خود به ریاض سفر کرده است روز گذشته به همراه فیصل بن فرحان ریاست مشترک کمیسیون وزارتی شورای عالی هماهنگی پاکستان-عربستان سعودی را بر عهده گرفت.

دو طرف در این نشست به صورت مفصل پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه سیاسی و امنیتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گفته سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، بلاول بوتو زرداری در این دیدار با تأکید بر روابط تاریخی برادرانه و استراتژیک میان دو کشور بر عزم خود برای دستیابی به اهداف مشترک و توسعه بیش از پیش همکاری های دوجانبه جهت تقویت روابط میان دو کشور تأکید ورزید.

مقامات دو کشور در ادامه این نشست تحولات منطقه‌ای و جهانی را مورد بررسی قرار دادند و بر عزم خود برای هماهنگی در زمینه نگرانی‌های مشترک به ویژه در خصوص اشغال غیر قانونی منطقه جامو و کشمیر، مسئله افغانستان، یمن، سوریه و دیگر امور منطقه‌ای تأکید کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار حمایت همه‌جانبه پاکستان از امنیت و تمامیت ارضی عربستان سعودی را اعلام داشت.

وی تأکید کرد هماهنگی و همکاری متداوم میان دو کشور برای مقابله با فعالیت گروه‌های تروریستی که امنیت و ثبات کشورهای منطقه را خدشه‌دار می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

بلاول بوتو زرداری در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست به تشریح اهمیت تقویت بیش از پیش روابط سازمان میان دو کشور برای مقابله با خطرات و چالش‌های امنیتی به ویژه در زمینه‌های مبارزه با مواد مخدر و توقف پول‌شویی، جرایم منظم و پیوسته، مقابله با تروریسم و تأمین مالی آن و امنیت سایبری پرداخت.

وی روابط موجود میان دو کشور در زمینه‌های نظامی و دفاعی را رضایت بخش عنوان نمود و بر عزم پاکستان برای توسعه بیش از پیش همکاری در این زمینه‌ها تأکید ورزید.

این نشست در چارچوب شورای عالی هماهنگی عربستان و پاکستان برگزار گردید که ریاست آن را نخست وزیران دو کشور بر عهده دارند.

گفتنی است سفر بلاول بوتو زرداری به عربستان سعودی در راستای سفر قریب‌الوقوع محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به اسلام آباد صورت گرفته است.

قرار است در دیدار مقامات پاکستان و عربستان سعودی مقدمات سفر بن سلمان به اسلام آباد نهایی گردد.

ارسال نظر

 
1