خبر فوری

 
رایزنی وزیر کار و مسکن اسلام آباد جهت همکاری ژاپن در ساخت سازه های مقاوم در برابر زلزله در پاکستان
کد خبر :725793344

20:17 1402/03/09


برچسب ها : آژانس همکاری بین المللی ژاپن, افتخار علی شلوانی, پاکستان و ژاپن, تفاهم نامه, دیدار, روابط دوجانبه, طرح مسکن, گفتگو, همکاری دوجانبه, وزیر مسکن و کار,

یاسومیتسو کنوشیتا نماینده ارشد آژانس همکاری بین المللی ژاپن (جایکا) در پاکستان با افتخار علی شلوانی وزیر کار و مسکن این کشور دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یاسومیتسو کنوشیتا نماینده ارشد آژانس همکاری بین المللی ژاپن (جایکا) در پاکستان با افتخار علی شلوانی وزیر کار و مسکن این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه های مسکن ارزان قیمت، پایداری پروژه های مسکن و اجرای تفاهم نامه بین دو کشور مورد بحث و رایزنی دو طرف قرار گرفت.

افتخار علی شلوانی بر اهمیت ساخت مسکن مقرون به صرفه و پایدار برای خانواده ها و جوامع کم درآمد و همچنین به رویکردهای نوآورانه جهت مقابله با چالش هایی از جمله در دسترس بودن زمین تاکید کرد و گفت: ژاپن در ساخت سازه های مقاوم در برابر زلزله و اجرای قوانین و استانداردهای ساختمانی سختگیرانه برای جلوگیری از تلفات جانی و مالی در هنگام زلزله موفق بوده است.

وی در ادامه بر اجرای اقدامات و عملکردهای مشابه در پاکستان تاکید کرد و افزود: برگرفتن از مهندسی های ماهرانه برای کاهش خسارات ناشی از زلزله یک امر ضروری است و پاکستان خواستار همکاری از سوی ژاپن جهت توسعه فناوری های جدید و قوانین ساختمانی که بتواند در برابر شدت بلایای طبیعی مقاومت کند، می باشد.

در همین حال، نماینده ارشد آژانس همکاری بین المللی ژاپن در پاکستان از تلاش های دولت برای ارائه مسکن های مقرون به صرفه برای شهروندان قدردانی کرد. و افتخار علی شلوانی را در خصوص اقدامات جایکا در ساخت پروژه های عمرانی جدید، بهبود پروژه زیرساخت های مسکن و ارائه کمک های فنی به جوامع محلی در پاکستان مطلع نمود.

ارسال نظر

 
1