خبر فوری

 
 
رایزنی وزیر دولت انگلستان در امور آسیای جنوبی با وزیر کشور پاکستان
کد خبر :545541702

10:17 1400/04/03


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, پاکستان و بریتانیا, شیخ رشید احمد, طارق احمد, وزیر دولت انگلستان در امور آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع, وزیر کشور پاکستان,

لارد طارق احمد وزیر دولت انگلستان در امور آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع که در صدر هیئت عالی رتبه به پاکستان سفر کرده است روز گذشته با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دیدار و رایزنی نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| لارد طارق احمد وزیر دولت انگلستان در امور آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع که در صدر هیئت عالی رتبه به پاکستان سفر کرده است روز گذشته با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار به موضوعات گوناگونی از جمله گسترش سطح همکاری های دوجانبه در امور مختلف امنیتی، تجاری و فرهنگی و همچنین تعمیق روابط میان ملت های دو کشور پرداخته شد.

مقامات پاکستان و انگلستان در ادامه این دیدار نسبت به تقویت همکاری ها میان وزارت کشور پاکستان و وزارت امور داخلی انگلستان برای بهبود ظرفیت های نظام عدالت کیفری نظامی توافق نمودند و بر لزوم تلاش های مشترک و افزایش سطح همکاری دوجانبه در زمینه مقابله با جرایم بین المللی تاکید ورزیدند.

دو طرف همچنین خواستار همکاری بیش از پیش جهت تسریع در نهایی شدن توافقنامه میان پاکستان و انگلستان برای تبادل متهمان و زندانیان میان دو کشور شدند.

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پیش نویس این توافقنامه تهیه شده است و برای تصویب در دستور کار کابینه فدرال قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پاکستان توافقنامه های مختلفی را در این زمینه با کشورهای اروپایی به امضاء رسانده است و خواهان نهایی نمودن این توافقنامه با بریتانیا است، متاسفانه برخی از مجرمان رده بالای پاکستان با سوء استفاده از کمبود این توافقنامه در بریتانیا پناهنده شده اند، امضای توافقنامه مذکور می تواند به مقابله با اینگونه مجرمان کمک نماید، دو کشور باید تلاش ها و اقدامات خود برای نهایی شدن این توافقنامه را تسریع نمایند.

وزیر کشور پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با وزیر دولت انگلستان خاطرنشان کرد: پاکستان قدردان خدمات شهروندان پاکستانی تبار بریتانیایی مقیم بریتانیا و فعالیت های آنان در پاکستان است.

وی همچنین مسئله ممنوعیت ورود شهروندان پاکستانی به بریتانیا علی رغم کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در پاکستان را مطرح نمود و خواستار همکاری دولت انگلستان برای حل این مسئله شد.

ارسال نظر

 
1