خبر فوری

 
رایزنی وزیر حمل و نقل آمریکا و وزیر امور دریانوردی پاکستان در خصوص روابط دوجانبه
کد خبر :526826812

10:29 1400/11/13


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, سید علی حیدر زیدی, شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان, وزیر حمل و نقل, وزیر کشتیرانی و دریانوردی پاکستان,

پیت بوتیگیگ وزیر حمل و نقل آمریکا و سید علی حیدر زیدی وزیر امور دریانوردی دولت فدرال پاکستان در نشست مجازی در خصوص مناسبات دوجانبه در امور گردشگری، لجیستکی و دریانوردی به رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پیت بوتیگیگ وزیر حمل و نقل آمریکا و سید علی حیدر زیدی وزیر امور دریانوردی دولت فدرال پاکستان در نشست مجازی در خصوص مناسبات دوجانبه در امور گردشگری، لجیستکی و دریانوردی به رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید علی حیدر زیدی وزیر امور دریانوردی در این نشست وزیر حمل و نقل ایالات متحده را از اقدامات وزارت امور دریانوردی پاکستان و کمیته حمل و نقل و لجستیک کابینه دولت پاکستان آگاه ساخت.

وی با اشاره به چالش های پیش روی ناوهای پاکستانی موجود در بنادر آمریکا آگاه ساخت و خواستار راه اندازی پنجره اختصاصی در کنسولگری این کشور در کراچی جهت کاهش مدت زمان صدور روادید برای شرکت کنندگان در نمایشگاه seafair شد.

وزیر حمل و نقل آمریکا نیز با پذیرفتن از موضوع نسبت به پیگیری این موضوع با مقامات مربوطه قول مساعد همکاری داد.

دو طرف همچنین در خصوص همکاری احتمالی و توافقنامه در زمینه بنادر خواهر میان بنادر دو کشور به رایزنی پرداختند و در زمینه ظرفیت های بی شمار موجود در بخش لاجستیک پاکستان جهت سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی رایزنی نمودند.

سید علی زیدی وزیر دولت پاکستان در ادامه پیشنهاد راه اندازی انبار ویژه در بندر قاسم جهت گسترش سطح تجارت میان پاکستان و آمریکا را ارائه داد.

در این دیدار که ایرمارشال ارشد ملک رئیس سازمان هواپیمایی ملی پاکستان(PIA) نیز حضور داشت، موضوعاتی همچون همکاری با آمریکا در بخش هوانوردی و همچنین چالش های پیش روی هواپیمایی ملی پاکستان در آمریکا به صورت تفصیل مورد بحث قرار گرفت.

دو طرف نسبت به همکاری مشترک با یکدیگر در جهت حل مسائل مربوط به زنجیره تامین و لجستیک که هزینه حمل و نقل جهانی را افزایش می دهد توافق نمودند.

در این نشست اسد حیاء الدین معاون وزارت امور دریانوردی پاکستان، فیصل نیاز ترمذی معاونت امور خارجه، آنجلا اگلر کاردار سفارت آمریکا و دیگر مقامات عالی رتبه حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1