خبر فوری

 
 
رایزنی وزیر امور خارجه پاکستان و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص مسئله کشمیر
کد خبر :811513206

11:42 1398/10/27


برچسب ها : تیجانی محمد باندی, رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص مسئله کشمیر با تجانی محمد باندی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص مسئله کشمیر با تجانی محمد باندی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص موضوعات مختلف منطقه و بین الملل به ویژه مسئله کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با تقدیر از تلاش ها و نقش آفرینی سازمان ملل متحد در موضوعات مختلف اظهار داشت: نقش سازمان ملل متحد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، مبارزه با چالش های مختلف به ویژه فقر و تغییرات آب و هوایی بر هیچ کس پوشیده نیست.

قیشی سپس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را از اقدامات نخست وزیر پاکستان در زمینه گسترش رفاه و آسایش در زندگی مردم پاکستان آگاه ساخت.

وی در ادامه این دیدار بر ضرورت همکاری های بین المللی در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی و بازگرداندن اموال عمومی به غیرت رفته توسط مفسدان اقتصادی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به مسئله کشمیر تصریح کرد:  165 روز از آغاز قانون حکومت نظامی در منطقه جامو و کشمیر می گذرد و مردم مظلوم این منطقه همچنان هدف ظلم و جنایات نیروهای هندی قرار دارند.

وی افزود: نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل متحد و شورای امنیت باید برای نجات 8 میلیون مردم کشمیر از ظلم دولت هند اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.

ارسال نظر

 
1