خبر فوری

 
 
رایزنی وزیر امور خارجه پاکستان و دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص شیوع ویروس کرونا
کد خبر :1466808012

11:51 1399/01/15


برچسب ها : آنتونیو گوترش, جامو و کشمیر, دبیرکل سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, ویروس کرونا, کشمیر هند,

وزیر امور خارجه پاکستان با تماس با دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص شیوع ویروس کرونا و همچنین مسئله کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان با تماس با دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص شیوع ویروس کرونا و همچنین مسئله کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سرتاسر دنیا و همچنین مشاهده چندین مورد مبتلا به این ویروس در منطقه جامو و کشمیر هند، نسبت به ادامه محدودیت های اعمال شده از سوی دولت هند ابراز نگرانی نمود.

شاه محمود قریشی با یادآوری اظهارات نخست وزیر پاکستان در خصوص تاثیرات سوء ویروس کرونا بر اقتصاد کشورهای در حال توسعه، بار دیگر بر لزوم معافیت بدهی این کشورها و به ویژه پاکستان تاکید ورزید.

دو طرف در ادامه این گفتگو بر ضرورت همکاری جامعه جهانی با کشورهای در حال توسعه در شرایط ویژه ایجاد شده فعلی تاکید نمودند.

شاه محمود قریشی همچنین به نمایندگی از پاکستان از برنامه استراتژیک سه نکته ای دبیرکل سازمان ملل جهت مقابله با بحران به وجود آمده حمایت نمود.

وی در ادامه خواستار حمایت و همکاری سازمان ملل متحد جهت تخفیف در بازپرداخت بدهی ها و ایجاد امکانات و شرایط مساعد جهت کنترل اوضاع اقتصادی شد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره شناسایی موارد مبتلا به ویروس کرونا و همچنین مرگ چند نفر در پی شیوع این ویروس در منطقه جامو و کشمیر هند، ادامه محدودیت های رفت و آمد و همچنین بازداشت جوانان و رهبران مبارز کشمیری را نگران کننده توصیف نمود و خواستار رفع فوری تمامی محدودیت های اعمال شده در منطقه جامو و کشمیر جهت تسهیل در ارسال مواد غذایی و دارویی به این منطقه شد.

وی ابراز داشت: پاکستان همواره جامعه جهانی را از اوضاع منطقه جامو و کشمیر آگاه ساخته است، این اقدام غیرقانونی دولت هند برخلاف قعطنامه های شورای امنیت سازمان ملل، توافقنامه های دوجانبه، چهارمین کنوانسیون ژنو و قوانین بین المللی است.

ارسال نظر

 
1