خبر فوری

 
 
رایزنی وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا
کد خبر :1903541374

20:44 1399/04/11


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و اتحادیه اروپا,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی تلفنی با جوزف بوریل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در خصوص کرونا، تعاملات دوجانبه و افغانستان گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی تلفنی با جوزف بوریل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در خصوص کرونا، تعاملات دوجانبه و افغانستان گفتگو کرد. وی ضمن ابراز تاسف از ضایعه افراد در اثر ابتلا به کرونا، همتای خود را از نظریه عمران خان نخست وزیر پاکستان در زمینه تسهیل بازپرداخت اقساط وام های خارجی توسط کشور های درحال توسعه به دلیل وضعیت اقتصادی نامساعد، مطلع ساخت و گفت: برای مبارزه با عوارض ناشی از کرونا، نیازمند اتخاذ سیاست اجرایی مشترک هستیم. وی از همتای خود بابت کمک های اتحادیه اروپا نسبت به پاکستان تشکر کرد.

گفتنی است دو طرف ضمن گفتگو در مورد وضعیت افغانستان، توافق کردند تا بیانیه مشترکی را درباره افغانستان صادر کنند. در این بین، وزیر امور خارجه پاکستان، ثبات منطقه را منوط به برپایی صلح در افغانستان دانست.

جوزف بوریل طی این گفتگو، حمله تروریستی علیه ساختمان بورس کراچی را محکوم کرد. در پایان طرفین، همدیگر را دعوت به سفر به پاکستان و بروکسل کردند.

ارسال نظر

 
1