خبر فوری

 
رایزنی وزرای خارجه پاکستان و انگلیس پیرامون روابط دوجانبه و امور منطقه ای
کد خبر :1787316768

10:04 1403/06/14


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, پاکستان و بریتانیا, لندن, محمد اسحاق دار, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه انگلیس, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس در دیدار با یکدیگر به گفتگو در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و امور منطقه ای پرداختند.


لندن: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس در دیدار با یکدیگر به گفتگو در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و امور منطقه ای پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سناتور محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر پاکستان که در سفری رسمی به لندن رفته است، روز چهارشنبه با دیوید لمی همتای بریتانیایی خود به دیدار و رایزنی پرداخت.

طبق بیانیه دفتر وزارت خارجه پاکستان، دو طرف در این دیدار بر اهمیت تقویت و توسعه ثبات منطقه ای و پیشبرد دستور کار همکاری مشترک میان پاکستان و انگلیس تاکید کردند.

مقامات دو کشور همچنین از نقش ویژه و موثر اتباع پاکستانی مقیم بریتانیا در تحکیم روابط میان دو کشور تمجید نمودند.

اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی بر تمایل خود برای همکاری با دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس در زمینه گسترش تجارت و سرمایه گذاری، ایجاد فرصت برای جوانان و اقداماتی در راستای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

وی همچنین از عزم پاکستان برای تغییر مناسبات نزدیک و دیرینه میان دو کشور به روابط سودمند راهبردی خبر داد.

در ادامه این دیدار لمی وزیر خارجه انگلیس نیز طی سخنانی انتخاب پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد را به همتای پاکستانی خود تبریک گفت و حمایت انگلیس از پاکستان در طول مدت حضور خود در مقام وزارت خارجه انگلیس را ابراز داشت.

ارسال نظر

 
1