خبر فوری

 
 
رایزنی وزرای بهداشت پاکستان و افغانستان پیرامون مناسبات دوجانبه
کد خبر :2135996706

09:49 1401/08/24


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, دولت فدرال پاکستان, عبدالقادر پتیل, وزیر بهداشت افغانستان, وزیر بهداشت پاکستان,

وزرای بهداشت دولت‌های پاکستان و افغانستان روز گذشته با یکدیگر در اسلام آباد به دیدار و رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزرای بهداشت دولت‌های پاکستان و افغانستان روز گذشته با یکدیگر در اسلام آباد به دیدار و رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر قلندر عباد وزیر بهداشت و درمان افغانستان که به دعوت همتای خود به اسلام آباد سفر کرده است روز دوشنبه با عبدالقادر پاتل وزیر بهداشت پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون توسعه روابط در زمینه بهداشت و درمان و موضوعات مشترک مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عبدالقادر پاتل وزیر بهداشت پاکستان در این دیدار بر لزوم همکاری مشترک میان پاکستان و افغانستان جهت مقابله با فلج اطفال تأکید ورزیدند.

وی با اشاره به تداوم تردد میان گذرگاه‌های مرزی پاکستان و افغانستان خاطرنشان کرد: دو کشور باید با همکاری یکدیگر یک دستور کار جامع و کامل را تشکیل دهند.

وزیر بهداشت پاکستان افزود: دو کشور دارای روابط برادرانه و مستحکم هستند.

دکتر قلندر عباد وزیر بهداشت افغانستان نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط با پاکستان برای دولت کابل اظهار داشت: ما اقداماتی را برای بهبود بخش بهداشت و درمان به کار بسته‌ایم.

در ادامه این دیدار دو طرف استفاده از تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و چالش‌های پیش رو را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر بهداشت افغانستان با اشاره به تکمیل 80 درصدی نصب تجهیزات پزشکی در سه بیمارستان افغانستان تصریح کرد: افغانستان به شدت نیازمند اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و کادر درمان آموزش دیده و ماهر است.

سپس عبدالقادر پاتل وزیر بهداشت پاکستان اظهار داشت: تمامی چالش‌های پیش روی سه بیمارستان را بر اساس اولویت‌ها حل خواهیم نمود و پاکستان به صورت همه‌جانبه در این زمینه همکاری خواهد نمود.

وی تصریح کرد: دولت پاکستان تمامی اقدامات لازم برای آموزش پزشکان افغان و تأمین نیازهای پزشکان و کادر درمان این کشور را به کار خواهد بست.

 

ارسال نظر

 
1