خبر فوری

 
 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و چین پیرامون مناسبات دوجانبه در پکن
کد خبر :1363589499

12:07 1401/08/12


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و چین, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وانگ یی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چین,

در حاشیه سفر هیئت عالی رتبه پاکستان به چین وزرای امور خارجه دو کشور با یکدیگر به دیدار و رایزنی پرداختند.


پکن: به گزارش راز نیوز| در حاشیه سفر هیئت عالی رتبه پاکستان به چین وزرای امور خارجه دو کشور با یکدیگر به دیدار و رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که به همراه نخست وزیر پاکستان به چین سفر کرده است روز گذشته با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و گفتگو نمود.

وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در این دیدار اظهار داشت: پس از برگزاری موفق بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، شهباز شریف نخستین مقام خارجی است که به چین سفر کرده است که نشان دهنده روابط نزدیک میان دو کشور و به طور کلی مقام ویژه پاکستان در نزد پکن است.

وی خاطرنشان کرد: چین به همکاری‌های خود با پاکستان در زمینه بازسازی مناطق آسیب دیده پس از وقوع سیل ادامه خواهد داد، ما آماده همکاری با پاکستان برای ارتقای کیفیت بالای توسعه پروژه سی پک هستیم.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار انعقاد موفقیت‌آمیز بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین را به همتای خود تبریک گفت.

وی خاطرنشان کرد: دوستی و مشارکت استراتژیک با پکن بنیان اساسی در سیاست خارجه پاکستان است و تمامی احزاب پاکستان با این امر موافقت دارند.

ارسال نظر

 
1