خبر فوری

 
 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای
کد خبر :713116148

16:11 1401/03/04


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و عربستان سعودی, داووس, سوئیس, فیصل بن فرحان آل سعود, مجمع جهانی اقتصاد, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه پنجاه و دومین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با فیصل بن فرحان آل سعود همتای عربستانی خود دیدار کرد.


داووس: به گزارش راز نیوز| بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه پنجاه و دومین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با فیصل بن فرحان آل سعود همتای عربستانی خود دیدار کرد.

طبق بیانیه دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، در این دیدار که حنا ربانی وزیر مشاور در امور خارجه و شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی و زیست محیطی نیز حضور داشتند، وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان پیرامون سطح روابط دوجانبه موجود میان دو کشور و گسترش سطح همکاری ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان از سطح پیشرفت های صورت گرفته در عربستان سعودی به رهبری سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور تمجید نمود.

وزرای امور خارجه دو کشور در ادامه با اشاره به دیدار ماه گذشته خود در شهر جده عربستان سعودی نسبت به سطح روابط استراتژیک موجود میان دو کشور ابراز رضایت نشان داده و بر عزم خود برای توسعه بیش از پیش این روابط در جهت منافع مشترک تاکید ورزیدند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دیرینه و تاریخی برادرانه میان پاکستان و عربستان سعودی خاطرنشان کرد: پاکستان و عربستان سعودی همواره در برهه های دشوار و حساس در کنار یکدیگر حضور داشته اند.

وی همچنین از مقامات ریاض به دلیل حمایت های متداوم از مسئله کشمیر تقدیر نمود.

مقامات دو کشور در ادامه رایزنی ها در خصوص توسعه همکاری های راهبردری دوجانبه در زمینه هایی همچون اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری توافق نمودند.

وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی همچنین با اشاره به دیدگاه ها و مواضع مشترک دو کشور در قبال مسائل مختلف بین المللی توافق نمودند به صورت مشترک مسیرهایی را در جهت تقویت همکاری و هماهنگی میان کشورهای در حال توسعه و اعضای سازمان همکاری اسلامی بیابند.

ارسال نظر

 
1