خبر فوری

 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه ای
کد خبر :2023312482

10:00 1400/07/02


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, فیصل بن فرحان آل سعود, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی, کشمیر هند,

شاه محمود قریشی و فیصل بن فرحان آل سعود وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار نمودند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی و فیصل بن فرحان آل سعود وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و ریاض و همچنین موضوعات مختلف منطقه ای از جمله وضعیت افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و عربستان دارای روابط دوستانه تاریخی با یکدیگر هستند که همواره در برهه های حساس و دشوار در کنار یکدیگر حضور داشتند.

وی بر عزم پاکستان برای حمایت و دفاع همه جانبه از تمامیت ارضی عربستان و امنیت منطقه ای این کشور تاکید نمود و با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ژوئیه سال 2021 میلادی بر اهمیت برقراری روابط میان دو کشور در سطوح عالی و تداوم آن تاکید نمود.

وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در بخش دیگری از این دیدار با ابراز خرسندی نسبت به سطح روابط دوجانبه میان دو کشور گسترش همکاری ها میان دو کشور در سازمان ملل متحد و دیگر مجامع بین المللی را خوشایند عنوان نمودند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان و به روی کار آمدن طالبان بر سر قدرت در این کشور خاطرنشان کرد: جامعه جهانی باید به منظور مقابله با فاجعه انسانی و وقوع بحران اقتصادی در این کشور اقدامات جدی و موثر را برای کمک به مردم افغانستان در دستور کار قرار دهد، وخامت اوضاع در افغانستان اثرات گسترده ای را برای منطقه در پی خواهد داشت.

وی همچنین همتای عربستانی خود را از اقدامات ضد انسانی ارتش هند علیه مسلمانان منطقه جامو و کشمیر هند آگاه ساخت.

ارسال نظر

 
1