خبر فوری

 
 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و توگو در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای
کد خبر :1332657539

10:40 1401/05/21


برچسب ها : اسلام آباد, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و توگو, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه توگو,

وزرای امور خارجه پاکستان و توگو در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و توگو در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، رابرت دسی وزیر امور خارجه توگو که در اسلام آّباد حضور دارد، روز گذشته با حضور در محل ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به همتای توگویی خود بر اهمیت روابط دوستانه و دیرینه مبتنی بر منافع مشترک پاکستان و توگو تأکید کرد.

وی عزم و تمایل اسلام آباد نسبت به ارتقای همکاری‌ها با کشور توگو در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری در راستای سیاست دولت پاکستان در جهت تعمیق مناسبات و گسترش روابط با کشورهای آفریقایی را ابراز داشت.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه اظهارات خود از همکاری‌های دولت توگو در مجامع مختلف بین‌المللی همچون سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری اسلامی در جهت توسعه امنیت و ثبات در منطقه تمجید نمود.

رابرت دسی وزیر امور خارجه توگو نیز در این دیدار خواستار توسعه روابط با پاکستان در زمینه‌های تجارت، سرمایه گذاری و امنیتی شد.

وی همچنین از همکاری‌های ارائه شده از جانب دولت پاکستان در زمینه ارتقای مهارت و توانمندی دیپلمات‌های توگویی تمجید نمود و ابراز امیدواری نمود در آینده نیز این نوع همکاری میان دو کشور برای آموزش نیروهای امنیتی توگو تداوم یابد.

وزرای امور خارجه دو کشور در ادامه رایزنی‌ها در خصوص تداوم همکاری‌های نزدیک میان پاکستان و توگو در سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و نیز تقویت چارچوب‌های اداری و قانونی برای تداوم تعاملات عالی رتبه سیاسی توافق نمودند.

 

 

ارسال نظر

 
1