خبر فوری

 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و تاجیکستان در سطح هیئت های عالی رتبه
کد خبر :1520453480

11:42 1400/03/13


برچسب ها : پاکستان و تاجیکستان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه تاجیکستان,

هیئت های عالی رتبه پاکستان و تاجیکستان به ریاست وزرای امور خارجه دو کشور در دیدار و رایزنی با یکدیگر بر لزوم تسریع پروژه کاسا یک هزار تاکید ورزیدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت های عالی رتبه پاکستان و تاجیکستان به ریاست وزرای امور خارجه دو کشور در دیدار و رایزنی با یکدیگر بر لزوم تسریع پروژه کاسا یک هزار تاکید ورزیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان که به همراه رئیس جمهور این کشور به پاکستان سفر نموده است، روز گذشته در سطح هیئت عالی رتبه سیاسی با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود در محل وزارت امور خارجه پاکستان به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار در زمینه مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و دوشنبه رایزنی نموده و بر ضرورت تقویت مناسبات دوجانبه در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، سیاسی، دفاعی و آموزشی تاکید ورزیدند.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار با تمجید از بیانیه مشترک در خصوص مشارکت استراتژیک در مراحل بعدی و همچنین امضای چندین توافقنامه و یادداشت تفاهم میان دو کشور تعهد خود نسبت به اجرای کامل این توافقنامه ها را ابراز داشتند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و تاجیکستان دارای مناسبات عمیق تاریخی مبتنی بر ارزش های مشترک فرهنگی، مذهبی و اجتماعی هستند.

شاه محمود قریشی با تاکید بر لزوم گسترش همکاری ها میان پاکستان و تاجیکستان در بخش انرژی خاطرنشان کرد: پاکستان مصمم به تکمیل فوری پروژه کاسا 1000 هزار است.

وی در ادامه بر عهده گرفتن ریاست سازمان همکاری شانگهای در سال 2021 را به همتای تاجیک خود تبریک گفت و حمایت کامل پاکستان را در این خصوص اعلام نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: پاکستان می تواند با فراهم نمودن بندر گوادر دسترسی تاجیکستان به مناطق آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آفریقا را میسر نماید، این بندرگاه می تواند به افزایش حجم تجارت میان پاکستان و تاجیکستان کمک نماید.

وی همچنین همتای تاجیک خود را از آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر و نقض حقوق بشر از سوی ارتش هند در این منطقه آگاه ساخت و گفت: اقدام غیر قانونی و یکجانبه گرایانه دولت هند در 14 مرداد ماه 1398 امنیت و ثبات منطقه را تحت مخاطره قرار داده است، جامعه جهانی باید دهلی نو را برای لغو این اقدام یکجانبه تحت فشار قرار دهد.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار نسبت به افزایش همکاری های دوجانبه در مجامع بین المللی همچون سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری شانگهای و سازمان همکاری اقتصادی توافق نمودند.

دو طرف روند صلح افغانستان را برای صلح در منطقه ضروری خوانده و بر لزوم حل مسالمت آمیز و سیاسی مسئله افغانستان از طریق گفتگوی جامع تأکید کردند.

ارسال نظر

 
1