خبر فوری

 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و ایتالیا در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات جهانی
کد خبر :2087301561

13:19 1401/02/30


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و ایتالیا, نیویورک, وزیر امور خارجه ایتالیا, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و ایتالیا در حاشیه نشست امنیت غذایی جهانی در نیویورک با یکدیگر به دیدار و گفتگو پرداختند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و ایتالیا در حاشیه نشست امنیت غذایی جهانی در نیویورک با یکدیگر به دیدار و گفتگو پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که در نیویورک حضور دارد، با لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار نمود.

 دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و رم و گسترش سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای ایتالیایی خود ضمن تاکید بر اهمیت روابط دوستانه با ایتالیا خاطرنشان کرد: تعاملات سطح بالا از جمله تبادل هیئت‌های پارلمانی امری ضروری برای ارتقای روابط دوجانبه می باشد.

وی با اشاره به همکاری‌های نزدیک میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در خصوص ایجاد اصلاحات شورای امنیت سازمان ملل متحد بر عزم پاکستان برای همکاری با ایتالیا در زمینه‌های مورد علاقه تاکید ورزید.

وزرای امور خارجه پاکستان همچنین درباره موضوعات مختلف جهانی و مقابله با چالش‌های موجود در سطح جهان در زمینه امنیت غذایی و انرژی بحث و رایزنی نمودند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه بر لزوم همکاری‌های مشترک بین المللی برای مقابله با عواملی که منجر به ایجاد بحران‌های سیاسی و جغرافیایی در سطح جهان شده و کشورهای در حال توسعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد تاکید نمود.

ارسال نظر

 
1