خبر فوری

 
 
رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در واشنگتن
کد خبر :1754350547

14:27 1401/07/06


برچسب ها : آنتونی بلینکن, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, سیل زدگان, واشنگتن, وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در صدر هیئت عالی رتبه با یکدیگر در واشنگتن به دیدار و گفتگو پرداختند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در صدر هیئت عالی رتبه با یکدیگر در واشنگتن به دیدار و گفتگو پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان پس از پایان دیدارهای خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با سفر به واشنگتن در محل ساختمان وزارت امور خارجه آمریکا حضور یافت.

وی در سفر به واشنگتن با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود به دیدار و رایزنی پرداخت. در این دیدار دو طرف در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و آمریکا و تحولات منطقه و جهان بحث و گفتگو نمودند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار همتای آمریکایی خود را از ویرانی‌های ناشی از وقوع سیل در پاکستان که منجر به بی خانمانی بیش از 33 میلیون نفر و جان باختن شمار کثیری از شهروندان پاکستانی شد آگاه ساخت.

وی همچنین به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی دولت و مردم پاکستان برای امدادرسانی به سیل زدگان پرداخت و از کمک‌های ارسالی دولت آمریکا برای حادثه دیدگان سیل در پاکستان تقدیر نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند با این بحران دشوار مقابله نماید تأکید نمود: پاکستان از جمله کشورهایی است که بیشترین تأثیر را از تغییرات آب و هوا به خود دیده است در حالی که نقش ناچیزی در تولید گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان دارد.

وی افزود: پاکستان خواهان عدالت آب و هوایی است و منتظر اقداماتی از سوی شریکان خود در این راستا است تا آنان در جهت خارج شدن از این بلای طبیعی به ما کمک نمایند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه اظهارات خود در این دیدار خاطرنشان کرد: اسلام‌آباد مصمم به ایجاد زیرساخت‌های بهتر، سبزتر و سازگار با محیط زیست در بخش‌هایی همچون آبیاری، ارتباطات، انرژی، فناوری کشاورزی و بهداشت و درمان است.

بلاول بوتو زرداری همچنین بر لزوم انجام اقدامات فوری برای کمک به کشورهای در حال توسعه جهت مقابله مؤثر با بحران‌های آب و هوایی تأکید ورزید.

وی با تأکید بر اهمیت روابط دیرینه و رو به توسعه میان پاکستان و آمریکا در جهت توسعه امنیت، ثبات و رشد اقتصادی منطقه خواهان توسعه روابط میان دو کشور در زمینه تجارت و سرمایه گذاری شد.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: دو کشور در حال بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان دو کشور و ایجاد یک نقشه راه امیدوار کننده و سودمند متقابل برای نسل‌های آینده هستند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه این دیدار بر عزم اسلام آباد جهت کمک به افغانستان برای مقابله با فاجعه انسانی تأکید کرد و گفت: پاکستان به همکاری‌های خود با جامعه جهانی جهت دستیابی به امنیت، ثبات و توسعه پایدار در این کشور ادامه خواهد داد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این دیدار مراتب همبستگی و تسلیت خود در خصوص تلفات جانی و خسارت‌های مالی سیل اخیر در پاکستان را ابراز داشت و بر عزم دولت خود برای تداوم همکاری‌ها با پاکستان برای مقابله با چالش‌های بازسازی نقاط آسیب دیده و احیای زندگی روزمره تأکید نمود.

وی ابراز داشت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده موجود در پاکستان آمریکا خواهان سرمایه گذاری در بخش‌های خصوصی مختلف پاکستان به ویژه در بخش انرژی این کشور است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از همکاری دولت پاکستان در امر خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان تقدیر نمود.

آنتونی بلینکن در پایان به مناسبت برگزاری هفتاد و پنجمین مراسم سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان پاکستان و آمریکا از اختصاص 10 میلیون دلار دیگر برای کمک به سیل زدگان پاکستانی خبر داد.

 

ارسال نظر

 
1