خبر فوری

 
 
رایزنی هیئت های وزارت امور خارجه پاکستان و حزب وحدت اسلامی افغانستان در اسلام آباد
کد خبر :111890122

13:41 1399/10/23


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, پاکستان و افغانستان, حزب وحدت اسلامی افغانستان, شاه محمود قریشی, صلح افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

استاد محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان طی سفرش در راس هیئتی عالی رتبه به پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.


اسلام اباد: به گزارش راز نیوز| استاد محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان طی سفرش در راس هیئتی عالی رتبه به پاکستان با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و در زمینه تعاملات دوجانبه و امور مهم به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ضمن ابراز مجدد تصمیم اسلام آباد برای ادامه دادن به تلاش های مصلحانه اش در صلح افغانستان، پیشرفت صورت گرفته در این زمینه را خوشایند قرار داد و گفت: از آغاز دور دوم مذاکرات بین افغانها در دوحه استقبال می کنیم و از تصمیماتی که در این نشست اتخاذ می شوند نیز استقبال خواهیم کرد.

قریشی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت پاکستان در زمینه ارائه تسهیلات به اتباع افغان و بهبودی روابط دوطرفه، اظهار داشت که اسلام آباد علاوه بر اتخاذ سیاست صدور روادید آسان تر برای افغان ها، گام های عملی برای تجارت دوجانبه برداشته است. وی افزود: ما به دنبال بازگشت باوقار و عزتمندانه پناهجویان افغان در پاکستان به کشورشان هستیم. عملکرد پاکستان در زمینه صلح افغانستان در سراسر جهان مورد مقبولیت واقع شده و صلح وثبات منطقه منوط به احیای امنیت پایدار در افغانستان است.

ارسال نظر

 
1