خبر فوری

 
 
رایزنی هیئت های عالی رتبه وزارت امور خارجه پاکستان و هلند در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات افغانستان
کد خبر :984436329

10:50 1400/06/11


برچسب ها : پاکستان و هلند, رایزنی, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه هلند,

زیگریت کاگ وزیر امور خارجه هلند روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با هیئت پاکستانی به ریاست شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور به رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| زیگریت کاگ وزیر امور خارجه هلند روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با هیئت پاکستانی به ریاست شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور به رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت های دو طرف در این دیدار به بررسی موضوعات مشترک مورد علاقه به ویژه اوضاع افغانستان و همچنین مناسبات دوجانبه در زمینه های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه با هلند برای دولت اسلام آباد ابراز داشت: روابط با هلند حائز اهمیت بالایی برای پاکستان است، هلند دومین شریک بزرگ تجاری پاکستان در اتحادیه اروپا است و در حال حاضر نیز بسیاری از شرکت های هلندی با موفقیت در پاکستان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به تحولات افغانستان خاطرنشان کرد: مقامات پاکستان و هلند در خصوص تحولات افغانستان به صورت متداوم با یکدیگر در تماس هستند و 27 مرداد ماه نخست وزیران دو کشور به صورت مفصل در خصوص اوضاع افغانستان به رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه تمامی پیش بینی های صورت گرفته در خصوص اوضاع افغانستان اشتباه ثابت گردید گفت: این امر مایه خرسندی که در جریان نا آرامی های اخیر در افغانستان هیچگونه خونریزی صورت نگرفت و اظهارات طالبان در این زمینه امیدبخش است.

قریشی افزود: پاکستان خواهان برپایی صلح و حل سیاسی و جامع مسئله افغانستان است، پاکستان در امر مبارزه با تروریسم هزینه های گزاف و سنگینی را متحمل شده است و اکنون پس از گذشت نزدیک به چهار دهه زمینه لازم برای برپایی امنیت و ثبات در افغانستان فراهم شده است.

وی گفت: ما نمی خواهیم اشتباهات دهه نود میلادی مجددا تکرار شود. ما به دنبال آن هستیم تا جامعه جهانی برای کمک مالی به مردم افغانستان وارد اقدام شود تا آنان دچار انزوا نشوند. جامعه جهانی باید برای برطرف نگرانی ها در خصوص وقوع فاجعه انسانی کمک های بشر دوستانه خود را در اختیار افغان ها قرار دهد.

وی هشدار داد تنها گذاشتن افغانستان در این برهه حساس خطرات و تبعات گسترده ای را به همراه خواهد شد. وی تصریح کرد: تمام منطقه از برپایی امنیت در افغانستان مستفید خواهد شد و روابط منطقه ای نیز توسعه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از این دیدار همتای هلندی خود را از جزئیات سفر دوره ای خود به چهار کشور منطقه با هدف تدوین استراتژی جامع در سطح منطقه در خصوص اوضاع افغانستان آگاه ساخت و گفت: پاکستان در زمینه خروج امن شهروندان و کارمندان سفارت خانه 24 کشور خارجی از جمله هلند همکاری داشته است.

زیگریت کاگ وزیر امور خارجه هلند نیز در این دیدار از اقدام پاکستان در میزبانی بیش از 4 دهه از صدها هزار مهاجر افغان تمجید نمود و با تعریف از همکاری پاکستان در امر خروج شهروندان کشورهای مختلف از کابل از شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و دیگر مقامات پاکستان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1