خبر فوری

 
 
رایزنی نخست وزیران پاکستان و نروژ در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی در مصر
کد خبر :1732557750

14:22 1401/08/18


برچسب ها : پاکستان و مصر, پاکستان و نروژ, تغییرات آب و هوایی, سیل زدگان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر نروژ, یوناس گهر استوره,

نخست وزیران پاکستان و نروژ در حاشیه نشست تغییرات آب و هوایی در شرم الشیخ مصر به دیدار و گفتگو پرداختند.


شرم الشیخ: به گزارش راز نیوز| نخست وزیران پاکستان و نروژ در حاشیه نشست تغییرات آب و هوایی در شرم الشیخ مصر به دیدار و گفتگو پرداختند.

طبق جزئیات اعلام شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز گذشته با یوناس گار استوره همتای نروژی خود در شرم الشیخ مصر دیدار نمود.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط تاریخی و دوستانه میان پاکستان و نروژ بر لزوم توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در بخش‌های تجارت، انرژی پاک، آموزش و فناوری تأکید ورزید.

وی از نقش مؤثر شرکت‌های فناوری و مخابرات نروژ در بخش خدمات پاکستان تمجید و ابراز امیدواری نمود شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در زمینه کسب و کار و تجارت از سیاست‌های دولت پاکستان در زمینه حمایت از سرمایه گذاری بهره‌مند شوند.

محمد شهباز شریف در ادامه همتای نروژی خود را از خسارت‌های گسترده به بار آمده در اثر سیل ناشی از تغییرات آب و هوایی آگاه ساخت و از همکاری های دولت نروژ در فعالیت‌های مرتبط با امدادرسانی به سیل زدگان تقدیر نمود. وی همچنین بر لزوم همکاری مشترک میان دو کشور برای کاهش تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی تأکید کرد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه این دیدار در خصوص موضوعات منطقه‌ای به گفتگو پرداخت و همتای نروژی خود را از اقدامات ضد انسانی هند در منطقه جامو و کشمیر آگاه ساخت و بر لزوم حل صلح‌آمیز مسئله کشمیر مطابق با خواست مردم این منطقه و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید نمود.

وی همچنین با تأکید بر عزم پاکستان برای ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان تصریح کرد: روابط پایدار و عملی با افغانستان برای کمک به مردم این کشور جهت مقابله با بحران‌های انسانی و اقتصادی در افغانستان ضروری است.

ارسال نظر

 
1