خبر فوری

 
رایزنی نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور نیجریه در مورد کرونا
کد خبر :44450858

18:30 1399/02/18


برچسب ها : پاکستان و نیجریه, ویروس کرونا,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی تماس تلفنی با محمد بوهاری رئیس جمهور کشور نیجریه در زمینه کرونا و وضعیت پیش آمده درپی این بیماری به گفتگو پرداخت .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان طی تماس تلفنی با محمد بوهاری رئیس جمهور کشور نیجریه در زمینه کرونا و وضعیت پیش آمده درپی این بیماری به گفتگو پرداخت و با ابراز همبستگی از سوی دولت و ملت پاکستان با برادران نیجریه ای خود، تلاش های موثر نیجریه در جهت جلوگیری از شیوع و مهار کرونا را قابل ستایش عنوان کرد . عمران خان در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دولت پاکستان نیز ارائه کرد و گفت: کشورهای درحال توسعه با چالش های بزرگی جون نجات جان افراد از کرونا و مبارزه با فقر مواجه هستند. وی با اشاره به پاسخ تشویق کننده سازمان ملل، آی ام اف، بانک جهانی و دیگر سازمان ها، بر اقدامات اضافی و تامین منابع برای رشد اقتصادی تاکید کرده و نظریه خود برای تسهیل بازپرداخت اقساط وام های خارجی و تلاش های صورت گرفته در این زمینه را ابراز داشت که با حمایت رئیس جمهور نیجریه مواجه شد.

نخست وزیر پاکستان با ابراز رضایت از وضعیت فعلی همکاری و دعوت از محمد بوهاری برای سفر به پاکستان، مجددا تصمیم خود برای تقویت بیشتر روابط تجاری و اقتصادی با نیجریه در زمینه روابط دوجانبه بویژه ابتکار عمل "انگیج آفریقا" با پاکستان را تکرار کرد.

ارسال نظر

 
1