خبر فوری

 
 
رایزنی مقامات ژاپن و پاکستان در مورد روابط دوجانبه
کد خبر :239384728

18:26 1399/06/11


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و ژاپن, ژاپن, سفیر ژاپن, مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان,

دکتر عبد الحفیظ شیخ مشاور دارایی پاکستان در دیدار با کونی نوری مستودا سفیر ژاپن ضمن استقبال از وی، ژاپن را کشور امتحان پس داده پاکستان که همیشه از پاکستان حمایت و آن را کمک کرده است، توصیف کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عبد الحفیظ شیخ مشاور دارایی پاکستان در دیدار با کونی نوری مستودا سفیر ژاپن ضمن استقبال از وی، ژاپن را کشور امتحان پس داده پاکستان که همیشه از پاکستان حمایت و آن را کمک کرده است، توصیف کرد و افزود: امیدواریم روابط میان دو کشور با گذر زمان تقویت خواهند یافت.

سفیر ژاپن ضمن عرض تشکر از مقام پاکستانی بابت همکاری و آرزوی بهترین ها، در زمینه خسارت های جانی و مالی پیش آمده در اثر بارش های سیل آسا در پاکستان ابراز تسلیت و تاسف کرد و پیشنهاد کمک از جانب ژاپن را ارائه کرد. سفیر ژاپن ابراز امیدواری کرد که صلح منطقه ای و اوضاع سیاسی پایدار موجب تقویت تجارت در منطقه شود و فرصت های بهتری را در اختیار پاکستان قرار دهد.

مشاور نخست وزیر پاکستان در این گفتگو گزارشی از وضعیت اقتصادی پاکستان طی یک سال گذشته و اقدامات دولت برای کنترل بیماری همه گیر کرونا ارائه کرد و افزود: اقتصاد پاکستان قبل از شیوع کرونا در مسیر درست حرکت می کرد، دولت توانست درآمد مالیاتی را افزایش دهد، کسری حساب جاری برطرف شود، مازاد اولیه حاصل شود، هزینه ها کنترل شد و دولت ضمن فراهم آوردن محیط مساعد برای افزایش صادرات، گرفتن وام از بانک مرکزی را ممنوع اعلام کرد. امیدواریم که کاهش تعداد موارد فعال کرونا به پاکستان کمک کند تا ثبات و تعادل اقتصادی را بدست آورد.

سفیر ژاپن ابراز داشت که کشورش خواهان توسعه روابط تجاری و اقتصادی با پاکستان است. وی همچنین تمایل ژاپن برای واردات انبه، برنج، محصولات نساجی و ماهی از پاکستان را ابراز داشت و افزود: ژاپن در زمینه بازپرداخت اقساط وام با پاکستان همکاری خواهد کرد و پس از انجام اقدامات اولیه، تفاهم نامه رسمی با پاکستان به امضاء خواهد رسید. سفیر ژاپن از حمایت و مساعدت احتمالی به پاکستان اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1