خبر فوری

 
 
رایزنی مقامات پاکستان و چین در خصوص مناسبات دوجانبه و دهمین اجلاس کمیته همکاری مشترک
کد خبر :1421494372

17:19 1399/11/27


برچسب ها : پاکستان و چین, سفیر چین, مطهر رانا نیاز, نونگ رونگ, وزیر برنامه ریزی,

مَطهر نیاز رانا وزیر برنامه ریزی دولت فدرال پاکستان با نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد دیدار نمود، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه و دهمین نشست کمیته همکاری مشترک(JCC) به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مَطهر نیاز رانا وزیر برنامه ریزی دولت فدرال پاکستان با نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد دیدار نمود، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه و دهمین نشست کمیته همکاری مشترک(JCC) به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار با ابراز اطمینان در خصوص نشست های اخیر کارگروه مشترک همکاری میان دو کشور در زمینه تعیین تاریخ دهمین نشست کمیته همکاری مشترک به توافق رسیدند.

نونگ رونگ سفیر چین در این دیدار با بیان اینکه پروژه سی پک به سمت هدف اصلی و درست خود گامزن است ابراز داشت: اجرای این پروژه نشان دهنده عمق مناسبات دوستانه و سطح روابط گسترده دو کشور می باشد و تکمیل آن توسعه و آبادانی را برای پاکستان به ارمغان خواهد آورد، پروژه سی پک ضامن توسعه اقتصادی پاکستان است.

سفیر چین سپس در دیدار با هیئت عالی رتبه کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار به رهبری سید محمد جنید زیدی مدیر اجرایی این کمیسیون در زمینه مناسبات دوستانه پاکستان و چین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی با اطمینان بخشی در خصوص ادامه همکاری های دولت چین جهت توسعه سطح مناسبات دوستانه میان پاکستان و چین ابراز داشت: چین با استفاده از تمامی امکانات و توانایی های خود روابط دوستانه با پاکستان که دارای بیش از نیم قرن سابقه می باشد را به یک الگوی جهانی تبدیل خواهد نمود و برای نیل به این هدف از هیچگونه تلاش دریغ نخواهد کرد.

نونگ رونگ افزود: دولت چین قصد دارد علاوه بر ایجاد مراکز آموزشی و تحقیقاتی در کشورهای عضو کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار پارک های علم و فناوری را ایجاد نماید علاوه بر وزارت علوم و فناوری چین ، ممکن است برنامه های مختلف مشترکی را با اتحاد سازمان های علمی بین المللی چین راه اندازی کند.

در این دیدار اعضای هیئت چهار نفره کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار شامل سرلشکر بازنشسته محمد طاهر، تجمل حسین مشاور میز چین و مشاور برنامه این کمیسیون و مهندس قیصر نواب دستیار مدیر برنامه این کمیسیون حضور داشتند.

 

ارسال نظر

 
1