خبر فوری

 
 
رایزنی مقامات ازبکستان و پاکستان در زمینه خط راه آهن ترانزیت
کد خبر :895465100

17:37 1400/09/28


برچسب ها : اعظم خان سواتی, افغانستان, پاکستان و ازبکستان, ترانزیت, خط ریلی, وزیر حمل و نقل, وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان,

وزیر حمل و نقل ازبکستان با اعظم خان سواتی وزیر راه آهن پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر حمل و نقل ازبکستان با اعظم خان سواتی وزیر راه آهن پاکستان دیدار کرد.

وزیر راه آهن پاکستان در این دیدار به دستور عمران خان نخست وزیر پاکستان مبنی بر انجام تمامی اقدامات لازم برای تضمین اجرای پروژه راه آهن ترانزیتی ازبکستان، افغانستان و پاکستان، اشاره کرد.

براساس اعلامیه وزارت راه آهن پاکستان از این دیدار، دو طرف علاوه بر گفتگو در مورد اجرایی سازی توافقنامه سه جانبه در مورد ساخت خط راه آهن ترانزیتی افغانستان بین مزار شریف، کابل، جلال آباد، طورخم و پیشاور، از همکاری چین در تامین مالی استقبال و قدردانی کردند. دوطرف همچنین در مورد کمک های فنی فدراسیون روسیه از جمله تصاویر ماهواره ای و بررسی های توپوگرافی و در زمینه نشست های اخیر در تاشکند، توافق کردند.

شایان ذکر است این پروژه به ازبکستان امکان دسترسی بی وقفه به بنادر کراچی، بن قاسم و گوادر را می دهد. پروژه های زیر بنایی ریلی حمایت های حیاتی را برای بازسازی افغانستان فراهم می کند و به کاهش بحران انسانی در افغانستان کمک می کند. به افراد کانونی تمامی کشورهای مربوطه دستور داده شده است تا اجرای این طرح را به صورت فوری تسریع بخشند.

ارسال نظر

 
1