خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عذرا ضیا معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی دیدار کرد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با برجسته سازی اهمیت ویژه چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی باتوجه به چالش های پیشروی امت اسلامی از جهات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و چالش  های بین المللی، خاطر نشان ساخت که شرکت هیئت آمریکایی منجر به کمک در زمینه بهبودی بیشتر روابط میان ایالات متحده و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواهد شد.

وی افزود: روابط چندجانبه میان دو کشور، از جهت گسترش صلح در منطقه، توسعه و ثبات اهمیت ویژه ای دارد. وی بر ضرورت اتخاذ اقدامات جدی به منظور تقویت بیشتر روابط تجاری و اقتصادی فیمابین با ادامه دادن به سفر هیئت های عالی رتبه میان پاکستان و آمریکا تاکید کرد و با اشاره به کشمیر، اظهار داشت: ادامه روند جنایات و نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی از سوی هند، نیازمند توجه فوری جامعه جانی می باشد و باید هند باید در قبال جنایات حقوق بشری در کشمیر اشغالی پاسخگو باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین معاون وزیر خارجه آمریکا را در مورد شلیک "تصادفی" از هند به خاک پاکستان توضیح داد و ضمن تاکید بر همکاری های  دوطرفه میان پاکستان و آمریکا، تاکید کرد که همکاری مشترک پاکستان و آمریکا در زمینه صلح و ثبات منطقه ای می تواند منجر به نتایج مثبت در این باره شود. وی همچنین بر ضرورت اتخاذ تلاش های مشترک پاکستان و آمریکا به منظور گسترش صلح و ثبات و توسعه در افغانستان نیز تاکید کرد.    

ارسال نظر

 
1