خبر فوری

 
رایزنی عمران خان و دونالد ترامپ در خصوص مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا
کد خبر :1285899422

09:53 1399/02/04


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تماس تلفنی, دونالد ترامپ, رئیس جمهور آمریکا, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, ویروس کرونا,

نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور آمریکا در جریان تماس تلفنی در خصوص مسائل مختلف مربوط به شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا، چالش های مرتبط با آن و اقدامات لازم در جهت کنترل این ویروس به بحث و تبادل نظر پرداختند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز|نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور آمریکا در جریان تماس تلفنی در خصوص مسائل مختلف مربوط به شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا، چالش های مرتبط با آن و اقدامات لازم در جهت کنترل این ویروس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان و دونالد ترامپ علاوه بر گفتگو در خصوص شیوع ویروس کرونا و موضوعات پیرامون آن، درباره مناسبات دوجانبه میان پاکستان و آمریکا و تحکیم بیش از پیش روابط دو کشور نیز رایزنی نمودند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان این گفتگوی تلفنی مراتب تاسف و همدردی دولت و ملت پاکستان را نسبت به جان باختن تعداد کثیری از شهروندان آمریکایی در پی شیوع ویروس کرونا را به رئیس جمهور آمریکا ابلاغ نمود.

وی در ادامه رئیس جمهور آمریکا را از اقدامات دولت پاکستان در زمینه مقابله با شیوع بیش از پیش ویروس کرونا و تلاش برای کنترل این ویروس آگاه ساخت.

وی اظهار داشت: پاکستان با اعمال قانون منع رفت و آمد در سطح کشور برای کنترل این ویروس و همچنین نجات مردم از گرسنگی به ویژه قشر ضعیف با چالش مضاعف روبرو است.

عمران خان تاکید کرد دولت پاکستان به منظور کمک به مردم و شرکت های کسب و کار که متحمل ضرر شده اند بسته مالی کمکی به ارزش 8 میلیارد دلار را در نظر گرفته است.

وی همچنین با تقدیر از حمایت های دولت آمریکا در صندوق بین المللی پول و دیگر بخش ها افزود: با این اقدام نیازهای مالی پاکستان تامین و در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز کمک خواهد شد و درخواست برای تسهیل در بازپرداخت بدهی کشورهای در حال توسعه نیز در همین زمینه بوده است.

وی در ادامه با تایید حمایت های پاکستان از روند صلح افغانستان بر اهمیت اقدامات بعدی که زمینه مذاکرات بین افغان را فراهم خواهد نمود تاکید ورزید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان این گفتگوی تلفنی حمایت های عمران خان از اقدامات آمریکا در زمینه مقابله با ویروس کرونا را مورد تمجید قرار داد.

وی در ادامه نسبت به پرداخت کمک های آمریکا به پاکستان که شامل دستگاه های تنفس مصنوعی(ونتیلاتور) و کمک های مالی می شود اطمینان بخشی نمود و نسبت به ارسال جدیدترین نوع دستگاه تست ویروس کرونا به پاکستان قول مساعد داد.

ارسال نظر

 
1