خبر فوری

 
 
رایزنی شاه محمود قریشی با همتای عراقی خود در آنتالیای ترکیه
کد خبر :1936636714

10:48 1400/03/28


برچسب ها : آنتالیا, پاکستان و عراق, شاه محمود قریشی, فواد حسین, مجمع دیپلماسی آنتالیا, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عراق,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست «مجمع دیپلماسی آنتالیا» در شهر ساحلی آنتالیای ترکیه با فواد حسین همتای عراقی خود دیدار نمود.


آنتالیا: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نشست «مجمع دیپلماسی آنتالیا» در شهر ساحلی آنتالیای ترکیه با فواد حسین همتای عراقی خود دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد_بغداد و دیگر موضوعات منطقه ای و بین الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار به نمایندگی از نخست وزیر و مردم پاکستان پیام دوستانه خود برای دولت و ملت عراق را به همتای عراقی خود ابلاغ نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان با تقدیر از استقبال گرم و میزبانی شایان قدر دولت عراق در جریان سفر به این کشور ابراز داشت: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط و مناسبات دوستانه خود با عراق قائل است، روابط دو کشور مبتنی بر ارزش های مشترک مذهبی و فرهنگی می باشد.

وی افزود: پاکستان به منظور توسعه روابط منطقه ای، تمرکز خود را بر روی توسعه اقتصادی متمرکز نموده است، پاکستان و عراق دارای ظرفیت های گسترده ای برای توسعه روابط و افزایش سطح همکاری ها در زمینه های تجاری، آموزشی، تبادل فناوری و دفاعی برخوردار هستند.

شاه محمود قریشی با بیان اینکه خواستار برگزاری هرچه فوری نهمین نشست کمیسیون مشترک وزیران در بغداد هستیم خاطرنشان کرد: توسعه روابط سطح بالا میان دو کشور به تقویت مناسبات دوجانبه کمک خواهد نمود.

وی بار دیگر با مطرح نمودن مشکلات پیش روی زائران پاکستانی در زمینه اخذ روادید ورود به عراق وزیر امور خارجه این کشور را از این مشکلات و مسائل آگاه ساخت.

ارسال نظر

 
1