خبر فوری

 
 
رایزنی سفیر نپال با رئیس مجلس سنای پاکستان در خصوص مناسبات دوجانبه
کد خبر :1750840060

13:29 1399/11/22


برچسب ها : پاکستان و نپال, تاپس ادیکاری, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر نپال, محمد صادق سنجرانی,

سفیر نپال در اسلام آباد و رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه اسلام آباد و کاتماندو و دیگر موضوعات مورد علاقه منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر نپال در اسلام آباد و رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه اسلام آباد و کاتماندو و دیگر موضوعات مورد علاقه منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تاپس آدیکاری سفیر نپال در اسلام آباد امروز چهارشنبه با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار در زمینه موضوعات مختلف دوجانبه و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور گفتگو نمودند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با بیان اینکه پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط با کشورهای عضو سارک جهت توسعه و آبادانی منطقه قائل است ابراز داشت: پاکستان و نپال در بسترهای مختف بین المللی همچون اتحادیه بین پارلمانی ، مجمع پارلمانی آسیا و سایر مجامع مهم همکاری شایان و قابل توجهی در حمایت از مواضع یکدیگر داشته اند، دو کشور می توانند با استفاده از این بسترها در جهت توسعه منطقه و ایجاد آینده بهتر گام بردارند، روابط پارلمانی میان دو کشور نیاز اساسی برای توسعه همکاری های همه جانبه میان دو طرف می باشد.

وی در ادامه اظهارات خود سفیر نپال را از آخرین اقدامات ارتش هند و جنایت های دهلی نو علیه مردم مظلوم منطقه جامو و کشمیر آگاه ساخت و گفت: هند جنایت های ضد حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر را به اوج خود رسانده است و این اقدامات ارتش هند نقض صریح قطعنامه های شورای امنیت و قوانین بین المللی می باشد.

سنجرانی با بیان اینکه پاکستان خواستار حل صلح آمیز مسئله کشمیر و تمامی مسائل مورد اختلاف میان دو کشور است گفت: حل مسئله کشمیر تنها مطابق با خواست مردم این منطقه و قطعنامه های شورای امنیت مورد پذیرش واقع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم گسترش همکاری های پارلمانی میان دو کشور گفت: گروه های دوستی پارلمانی می توانند نقش موثری در ارتقا روابط عمومی و دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور داشته باشند.

رئیس مجلس سنای پاکستان خاصرنشان کرد: پارلمان نپال می تواند با استفاده از «موسسه خدمات پارلمانی پاکستان» از طریق برپایی کارگاه های آموزشی و تربیتی به افزایش سطح مهارت اعضای پارلمان و کارمندان بپردازند.

وی در پایان این دیدار ابراز امیدواری نمود سال 2021 سال خوبی جهت تقویت مناسبات دو جانبه، گسترش روابط پارلمانی و پشتیبانی از یکدیگر باشد.

ارسال نظر

 
1