خبر فوری

 
 
رایزنی سفیر عربستان سعودی و فرماندار ایالت پنجاب پاکستان پیرامون مناسبات دوجانبه
کد خبر :965035135

11:53 1399/09/23


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, چودری محمد سرور, سفیر عربستان سعودی, فرماندار ایالت پنجاب, نواف بن سعید المالکی,

سفیر عربستان سعودی و فرماندار ایالت پنجاب در دیدار با یکدیگر پیرامون مناسبات دوجانبه میان پاکستان و عربستان سعودی و دیگر موضوعات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.


لاهور: به گزارش راز نیوز| سفیر عربستان سعودی و فرماندار ایالت پنجاب در دیدار با یکدیگر پیرامون مناسبات دوجانبه میان پاکستان و عربستان سعودی و دیگر موضوعات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد امروز با حضور در دفتر فرمانداری ایالت پنجاب پاکستان با چودری محمد سرور فرماندار پنجاب به دیدار و گفتگو پرداخت.

دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه اسلام آباد و ریاض رایزنی نموده و به بررسی موضوعات مختلف منطقه ای پرداختند.

چودری محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب در دیدار با سفیر عربستان سعودی با مستحکم خواندن روابط دوستانه پاکستان و عربستان احترام به خادمین حرمین شریفین را بر هر مسلمانی واجب دانست.

وی با اشاره روابط دیرینه و مشترکات تاریخی میان ملت و دولت های پاکستان و عربستان سعودی ابراز داشت: قلب ملت های دو کشور همچنان برای همدیگر می تپد و جمعیت 200 میلیونی پاکستان به روابط بی نظیر با عربستان سعودی مفتخر است، عربستان سعودی در لحظات دشوار و برهه های حساس همواره در کنار پاکستان حضور داشته است، این کشور نقش ویژه ای در توسعه و آبادانی پاکستان ایفا نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با سفیر عربستان سعودی با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه با عربستان سعودی و وابستگی قلبی و معنوی مردم پاکستان به این کشور گفت: پاکستان برای حفظ تمامیت ارضی عربستان سعودی در کنار این کشور حضور خواهد داشت.

 

چودری سرور افزود: روابط پاکستان با عربستان سعودی در زمان نخست وزیری عمران خان بیش از پیش تقویت و مستحکم شده است به صورتی که در هیچ کدام از دولت های گذاشته نمی توان این سطح از روابط نزدیک و صمیمی را مشاهده کرد.

نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار ابراز داشت: در گذشته هیچگاه از حمایت های خود از پاکستان دریغ نکرده ایم و در آینده نیز این حمایت ها ادامه خواهد داشت، ما پاکستان را همانند خانه خود می دانیم و برای توسعه آن تمام همت خود را به کار خواهیم بست.

ارسال نظر

 
1