خبر فوری

 
 
رایزنی سفیر عربستان در اسلام آباد و رئیس پارلمان پاکستان پیرامون مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای
کد خبر :1303856983

18:27 1399/09/06


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و عربستان سعودی, رئیس پارلمان پاکستان, سفیر عربستان سعودی, نواف بن سعید المالکی,

سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد و رئیس پارلمان پاکستان در دیدار با یکدیگر در زمینه مناسبات دوجانبه اسلام آباد ریاض و دیگر موضوعات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.



اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد و رئیس پارلمان پاکستان در دیدار با یکدیگر در زمینه مناسبات دوجانبه اسلام آباد ریاض و دیگر موضوعات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بر اساس جزئیات منتشر شده، نواف بن سعید المالکی امروز پنجشنبه با حضور در ساختمان مرکزی پارلمان پاکستان، با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.
دو طرف در این دیدار به بررسی موضوعات مختلف منطقه‌ای پرداخته و بر لزوم گسترش هم افزایی در جهت توسعه و‌ تقویت مناسبات دوستانه میان دو کشور تأکید نمودند.
اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط دوستانه میان پاکستان و عربستان سعودی از حمایت های بی بدیل مقامات ریاض از پیشرفت های پاکستان در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی تقدیر نمود.
وی با اشاره به چالش های پیش روی امت مسلمان و لزوم مقابله با این چالش‌ها اظهار داشت: همبستگی ملت و دولت های مسلمان برای مقابله با چالش‌ها و توطئه‌های دشمنان امری ضروری و غیر قابل گریز است.
اسد قیصر در بخش دیگری از سخنان خود در گفتگو با سفیر عربستان سعودی گفت: برقراری روابط مستمر و موثر میان پارلمان های دو کشور می‌تواند نقش ویژه‌ای در تحکیم مناسبات دو طرف ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: پاکستان خواستار برقراری روابط دوستانه بر مبنای احترام متقابل با تمامی کشورهای همسایه خود و حل صلح آمیز تمامی مسائل قابل حل از طریق مذاکره و گفتگو می‌باشد، وی گفتگوی تلفنی اخیر میان ولیعهد عربستان سعودی و رئیس جمهور ترکیه را خوشایند عنوان نمود.
نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی نیز در جریان این دیدار اظهار داشت: عربستان سعودی اهمیت ویژه‌ای برای روابط دوستانه خود با پاکستان قائل است و پاکستان را به عنوان یک کشور دوست و برادر می‌نگرد، روابط دوستانه میان دو کشور روز به روز در حال تقویت و گسترش می باشد.
وی در ادامه به نمایندگی از دولت عربستان سعودی با تأکید بر ادامه همکاری‌های دولت ریاض در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی پاکستان گفت: شهروندان پاکستانی مقیم عربستان نقش ویژه‌ای در توسعه و آبادانی عربستان ایفا نموده اند، با اجرای قوانین جدید مربوط به کارگران تسهیلات بیشتری برای کارگران خارجی مقیم عربستان مهیا خواهد شد.

ارسال نظر

 
1