خبر فوری

 
رایزنی سفیر عراق در اسلام آباد با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان
کد خبر :2005159019

09:57 1400/11/29


برچسب ها : پاکستان و عراق, حامد عباس, سفیر عراق, شیخ رشید احمد, وزیر کشور پاکستان,

حامد عباس لفطا سفیر عراق در اسلام آباد با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دیدار کرد، دو طرف در این دیدار پیرامون مسائل مختلف مربوط به زائران پاکستانی و همچنین مناسبات دوجانبه رایزنی نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حامد عباس لفطا سفیر عراق در اسلام آباد با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دیدار کرد، دو طرف در این دیدار پیرامون مسائل مختلف مربوط به زائران پاکستانی و همچنین مناسبات دوجانبه رایزنی نمودند.

طبق بیانیه صادر شده از سوی وزارت کشور پاکستان، سفیر عراق و شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و بغداد و دیگر موضوعات مورد علاقه دو طرف به بحث و گفتگو پرداختند.

دو طرف علاوه بر این در خصوص امور مختلف مربوط به تسهیلات برای زائران پاکستانی گفتگو نمودند و بر لزوم افزایش سطح روابط میان وزارتخانه های کشور دو طرف برای تسهیل صدور روادید و ارتقای همکاری های امنیتی تاکید نمودند.

سفیر عراق در این دیدار خاطرنشان کرد: تقویت مناسبات و افزایش سطح همکاری ها میان پاکستان و عراق نیازمند افزایش روابط میان دو کشور است، روابط دو کشور مبتنی بر همگرایی اسلامی، ارزش های تاریخی و اعتماد متقابل است.

وزیر کشور پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان هرگونه عملیات تروریستی در عراق و سرتاسر جهان را محکوم می کند، پاکستان نیز کشوری است که از ناحیه تروریسم دچار آسیب شده است و 80 هزار قربانی در این مسیر داشته است.

وی افزود: پاکستان تسهیلات خود برای زائران عازم عراق را افزایش خواهد داد، دو کشور نیازمند انجام اقدامات فوری جهت تقویت همکاری در بخش های مختلف از جمله در زمینه امنیت هستند.

ارسال نظر

 
1