خبر فوری

 
رایزنی رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان با سخنگوی مجلس ملی پاکستان
کد خبر :1287078350

20:28 1399/07/07


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و افغانستان, رئیس مجلس ملی, سخنگوی مجلس ملی, عبدالله عبدالله,

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان به همراه هیئتش با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان به همراه هیئتش با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

سخنگوی مجلس ملی پاکستان در این دیدار با بیان اینکه روابط میان دو کشور بر پایه های محکم دین، برادری، فرهنگ و همسایگی برقرار هستند، به محبت و دوستی میان مردم دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: پاکستان خواهان دیدن افغانستانی شاد و مستحکم است. روابط پارلمانی دوجانبه، نقش بسزایی در گسترش تعاملات ایفا خواهند کرد. وی افزود: پاکستان می خواهد روابط اقتصادی، تجاری و همکاری در زمینه توسعه منطقه را بیش از پیش با افغانستان گسترش داده و از توافق صلح ایجاد شده مطابق با آرمان های مردم افغانستان حمایت کامل می کند.

 

سخنگو در ادامه گفت: افغانستانی امن به نفع پاکستان و منطقه است و این سفر شما تقویت روابط دوجانبه را به همراه خواهد داشت، تجار پاکستان-افغانستان می توانند نقش مهمی در گسترش اقتصاد ملی ایفا کنند. گروه دوستی پاکستان-افغانستان مجلس ملی درحال فعالیت برای افزایش روابط مردمی و تجاری بین دو کشور است. تغییرات پیشنهادی در سیاست ویزای پاکستان برای افغانستان جهت تصویب توسط کابینه فدرال به دولت ارسال شده است. اجرای توافق صلح، باعث برپایی صلح و رفاه در افغانستان و منطقه خواهد شد.

دکتر عبدالله عبدالله با ابراز این امر که افغانستان به روابط خود با پاکستان اهمیت ویژه ای می دهد، خاطر نشان کرد که افغانستان تلاش های پاکستان در زمینه صلح را با دید ارزش نگاه می کند. افغانستان نیز خواستار توسعه روابط تجاری و اقتصادی با پاکستان است.

ارسال نظر

 
1