خبر فوری

 
 
رایزنی در زمینه همکاری اقتصادی طی دیدار رئیس بانک توسعه اسلامی با عمر ایوب
کد خبر :1350153021

14:22 1400/09/29


برچسب ها : پاکستان و بانک توسعه اسلامی, رئیس بانک توسعه آسیا, روابط دوجانبه, عمر ایوب, وزیر امور اقتصادی پاکستان, کمک مالی,

دکتر محمد الجاسر رئیس بانک توسعه اسلامی با عمر ایوب وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار کرد. در این بین در زمینه همکاری های اقتصادی میان پاکستان و بانک توسعه اسلامی رایزنی صورت گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر محمد الجاسر رئیس بانک توسعه اسلامی با عمر ایوب وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار کرد. در این بین در زمینه همکاری های اقتصادی میان پاکستان و بانک توسعه اسلامی رایزنی صورت گرفت.

شایان ذکر است بانک توسعه اسلامی از بدو تاسیس 13.6 میلیارد دلار در زمینه های انرژی، صنعت، کشاورزی، حمل و نقل ، بهداشت و خدمات مالی، کمک مالی به پاکستان ارائه کرده است.

رئیس بانک توسعه اسلامی بر تعهد خود برای تقویت و گسترش بیشتر مشارکت با پاکستان تاکید کرد و گفت: این بانک منابع مالی بیشتری را برای بهبود زیرساخت ها، بخش اجتماعی و رشد اقتصادی پایدار فراهم خواهد کرد. وی خاطر نشان ساخت که این بانک همچنین 180 میلیون دلار نیز برای پروژه های نیروگاه آبی سد مهمند فراهم خواهد کرد.

وزیر امور اقتصادی پاکستان در این بین با بیان اینکه این نیروگاه برق 800 مگاواتی تولید خواهد کرد، افزود: این سد ظرفیت ذخیره آب پاکستان را به 1.293 میلیون هکتار افزایش می دهد و بیش از 6 هزار شغل جدید برای مردم محلی فراهم خواهد کرد.

گفتنی است در این نشست توافقنامه تامین مالی 72.5 میلیون دلار برای خرید واکسن کرونا نیز امضا شد.

ارسال نظر

 
1