خبر فوری

 
رایزنی در خصوص امور مورد علاقه دوجانبه طی دیدار سفیر بلاروس و سخنگوی مجلس ملی پاکستان
کد خبر :1132115330

17:27 1400/02/07


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان, پاکستان و بلاروس, رئیس مجلس ملی, سفیر بلاروس,

آندره ماتلیستا سفیر بلاروس امروز با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار انجام داد که در این مدت در خصوص روابط دوجانبه، توسعه منطقه و امور مهم مورد علاقه دوجانبه گفتگو انجام شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آندره ماتلیستا سفیر بلاروس امروز با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار انجام داد که در این مدت در خصوص روابط دوجانبه، توسعه منطقه و امور مهم مورد علاقه دوجانبه گفتگو انجام شد.

سخنگوی مجلس ملی پاکستان در این دیدار با بیان اینکه روابط میان دو کشور به مرور زمان درحال گسترش و چندوجهی شدن هستند، افزود: ضروری است تا دو کشور روابط اقتصادی و پارلمانی فیمابین را تقویت بخشند. پاکستان برای رشد بخش های کشاورزی خواستار اجلاس کمیته های مشترک کشاورزی است، دو کشور می توانند برای ارتقاء در بخش های اقتصادی از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند. پاکستان، هرگونه تسهیلات را برای سرمایه گذاران بلاروسی فراهم خواهد آورد و با تکمیل پروژه سی پیک، مسیر های جدیدی در منطقه باز می شوند. سی پیک علاوه بر ایجاد زمینه های شغلی، راه های جدید تجارت را نیز فراهم می کند.

سفیر بلاروس اظهار داشت که کشورش برای روابط خود با پاکستان اهمیت بسزایی قائل است و به دنبال تقویت روابط فعلی از طریق مناسبات اقتصادی و دیپلماتیک است. او افزود: پاکستان پس از تقسیم اتحاد جماهیر شوروی، یکی از اولین کشورهایی است که استقلال بلاروس را به رسمیت شناخت، توسعه روابط پارلمانی بین دو کشور می تواند نقش مهمی در تقویت بیشتر تعاملات دوجانبه داشته باشد. بلاروس و پاکستان خواهان تقویت همکاری نزدیکتر در عرصه بین الملل در حل مسائل جهانی و منطقه ای هستند.

ارسال نظر

 
1