خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی پاکستان و عربستان درباره مسائل مختلف مربوط به برگزاری حج امسال
کد خبر :397297514

12:31 1399/04/03


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, حج, حجاج, نور الحق قادری, وزیر امور مذهبی پاکستان, وزیر حج و عمره عربستان سعودی,

دولت عربستان سعودی با توجه به شرایط موجود ضمن عرض پوزش نسبت به عدم میزبانی از حجاج خارجی اعلام نمود ایام حج امسال تنها شهروندان سعودی و دارندگان اقامت قادر به برگزاری مناسک حج خواهند بود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پیر نورالحق قادری وزیر امور مذهبی دولت فدرال پاکستان با تماس با دکتر صالح بن بنتن وزیر حج عربستان سعودی درباره مسائل مختلف مربوط به برگزاری حج امسال با توجه به شرایط موجود به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخنگوی دفتر وزارت امور مذهبی پاکستان در این باره خبر داد، دولت عربستان سعودی با توجه به شرایط موجود ضمن عرض پوزش نسبت به عدم میزبانی از حجاج خارجی اعلام نمود ایام حج امسال تنها شهروندان سعودی و دارندگان اقامت قادر به برگزاری مناسک حج خواهند بود.

عمران صدیقی افزود: با توجه به این موضوع وزارت امور مذهبی پاکستان به زودی فرآیند مربوط به استرداد مبالغ دریافتی از حجاج پاکستانی را اعلام خواهد نمود، سفیر پاکستان و دیگر کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک پاکستانی به همراه اعضای اداره حج پاکستان به عنوان نماینده پاکستان در حج امسال حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا و شرایط ایجاد شده در پی آن، وزارت حج عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای از لغو مراسم عظیم حج تمتع امسال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده تصمیم گرفته شد امسال تنها شهروندان خارجی مقیم عربستان سعودی در مناسک حج حضور پیدا کنند، علاوه بر تعداد محدودی از شهروندان سعودی نیز قادر به ادای فریضه حج خواهند بود.

ارسال نظر

 
1