خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای مصری خود در خصوص مناسبات دوجانبه
کد خبر :1253461622

11:45 1399/10/05


برچسب ها : پاکستان و مصر, سامح شکری, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه مصر,

وزرای امور خارجه پاکستان و مصر در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در زمینه تقویت مناسبات دوجانبه و گسترش سطح تعاملات میان دو کشور توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و مصر در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در زمینه تقویت مناسبات دوجانبه و گسترش سطح تعاملات میان دو کشور توافق نمودند.

برا ساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با سامح شکری همتای مصری خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

دو طرف در این گفتگو در زمینه مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و قاهره و دیگر موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه پاکستان و مصر دارای روابط دوستانه و تاریخی بر مبنای ارزش های مذهبی و فرهنگی می باشند گفت: مواضع مشترک پاکستان و مصر در بسترهای مختلف بین المللی همچون سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی بسیار خوشایند است.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به اقدامات ضد انسانی ارتش هند در منطقه کشمیر و جنایت های صورت گرفته علیه مردم کشمیر خواستار اقدام موثر جامعه جهانی برای نجات مردم کشمیر از جنایت های ددمنشانه ارتش هند شد.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت مصر از قطعنامه های ارائه شده توسط پاکستان در چهل و هفتمین اجلاس شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، در زمینه مسائلی همچون جامو و کشمیر اشغالی و اسلام هراسی تقدیر نمود.

وزرای امور خارجه پاکستان و مصر در پایان این گفتگو در خصوص ادامه رایزنی ها و گفتگوهای دوجانبه در جهت تحکیم مناسبات دوجانبه و گسترش تعاملات همه جانبه میان دو کشور توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1