خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای فرانسوی خود در خصوص مسائل مربوط به شیوع کرونا
کد خبر :1303203522

12:57 1399/01/05


برچسب ها : پاکستان و فرانسه, ژان ایو لودریان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه فرانسه, ویروس کرونا,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جریان گفتگوی تلفنی با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود با ابراز تاسف نسبت به تلفات جانی این کشور در پی شیوع ویروس کرونا مراتب همبستگی خود با دولت فرانسه را اعلام داشت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی شیوع چشمگیر ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، وزیر امور خارجه پاکستان با همتای فرانسوی خود به گفتگوی تلفنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جریان گفتگوی تلفنی با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود با ابراز تاسف نسبت به تلفات جانی این کشور در پی شیوع ویروس کرونا مراتب همبستگی خود با دولت فرانسه را اعلام داشت.

وی در ادامه از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت فرانسه برای مراقبت از سیزده تن از شهروندان پاکستانی مقیم این کشور تقدیر نمود.

شاه محمود قریشی اظهار داشت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان رو به افزایش است و ما خواستار همکاری مشترک جهت مقابله با این ویروس همه گیر هستیم.

وی در ادامه با تمجید از اقدامات فرانسه جهت مقابله با گسترش شمار مبتلایان به کرونا ویروس، وزیر امور خارجه فرانسه را از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در پاکستان آگاه ساخت.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار سختی را در ایران ایجاد کرده است، هزاران نفر از مردم این کشور مبتلا به ویروس کرونا شده اند و تحریم های سخت اقتصادی علیه ایران باعث تشدید اوضاع و ایجاد شرایط سخت برای دولت ایران جهت مقابله با این ویروس شده است.

وی ادامه داد: عدم کنترل شیوع ویروس کرونا در ایران، تمام کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، باید تمامی تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران به صورت فوری رفع گردد تا ایران بتواند تمامی امکانات لازم جهت مقابله با ویروس کرونا را فراهم سازد.

شاه محمود قریشی در ادامه گفتگو با همتای فرانسوی خود وی را از شرایط سخت مردم منطقه کشمیر هند آگاه ساخت و ابراز داشت: مردم منطقه جامو و کشمیر از هشت ماه گذشته در حبس خانگی ارتش هند به سر می برند، ادامه قانون منع رفت و آمد در منطقه کشمیر از هشت ماه گذشته باعث کاهش ذخایر مواد غذایی و دارویی در این منطقه گردیده است.

وی افزود: گزارشاتی در خصوص ابتلای شهروندان این منطقه به ویروس کرونا دریافت شده است و جامعه جهانی باید با توجه به خطرات پیش روی مردم مظلوم این منطقه به نقش آفرینی بپردازند.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی اقتصاد کشورهای در حال توسعه و جهان سومی را تحت تاثیر قرار داده است و احتمال کاهش شدید حجم ذخایر ارزی و صادرات محصولات نیز وجود دارد و بر همین اساس عمران خان نخست وزیر پاکستان درخواست نموده است کشورهای توسعه یافته تسهیلاتی را برای پرداخت بدهی کشورهای تحت تاثیر در نظر بگیرند.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز در جریان گفتگو با شاه محمود قریشی ابراز داشت: موضوع تحریم علیه ایران و مسائل مربوط به کشورهای در حال توسعه و صندوق بین المللی پول را در نشست سران G20 مطرح خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1