خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای آلمانی خود
کد خبر :579030474

17:40 1399/08/12


برچسب ها : آلمان, پاکستان و آلمان, جامو و کشمیر, شاه محمود قریشی, هند, وزیر امور خارجه آلمان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان، در خصوص وضعیت بین المللی کرونا، صلح افغانستان، اسلام هراسی و دیگر امور مهم به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان، در خصوص وضعیت بین المللی کرونا، صلح افغانستان، اسلام هراسی و دیگر امور مهم به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وی ضمن ابراز تاسف از جان باختن شهروندان آلمانی در اثر شیوع کرونا، اقدامات به موقع دولت این کشور را مورد قدردانی قرار داد و گفت: از دولت آلمان برای ارائه کمک به پاکستان در زمینه مقابله با کرونا تشکر می کنیم. وی ضمن تاکید بر تلاش های مشترک بین المللی به منظور مقابله با کرونا و کنترل این بیماری همه گیر، اظهار داشت که کارزار فزاینده اسلام هراسی موجب ایجاد نگرانی میان تمامی امت اسلامی شده است که برای کنترل این وضعیت، ضروری است تا اقداماتی در سطح بین المللی در جهت هماهنگی و اتحاد بین ادیان صورت گیرند.

شاه محمود قریشی طی گفتگو در مورد صلح افغانستان، اظهار داشت که پاکستان به همکاری و تلاش های مخلصانه خود در این زمینه ادامه می دهد، رهبری افغانستان یک فرصت منحصر  به فرد در قالب گفتگوهای بین افغان دارد که موفقیت این گفتگو ها برای صلح و ثبات در افغانستان ضروری است. ما باید توجه خود را بر عناصری که می خواهند منطقه را به سمت بی ثباتی سوق دهند نیز متمرکز کنیم.  وی همچنین همتای آلمانی خود را از اقدامات ضد بشری هند در منطقه جامو و کشمیر مطلع ساخت.

ارسال نظر

 
1