خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای آذربایجانی خود در خصوص مناقشه مرزی قره باغ
کد خبر :648824561

13:49 1399/07/29


برچسب ها : آذربایجان و ارمنستان, پاکستان و آذربایجان, جیهون بایرام اف, شاه محمود قریشی, قره باغ, وزیر امور خارجه آذربایجان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان امروز سه شنبه با آذربایجانی خود در خصوص مناقشه مرزی میان آذربایجان و ارمنستان و پیرامون موضوعات مختلف مربوط به آن بحث و تبادل نظر نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان امروز سه شنبه با آذربایجانی خود در خصوص مناقشه مرزی میان آذربایجان و ارمنستان و پیرامون موضوعات مختلف مربوط به آن بحث و تبادل نظر نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز با جیهون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

دو طرف در جریان این گفتگوی تلفنی درباره مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و باکو به بحث و تبادل نظر پرداختند و در خصوص گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه تجارت دوجانبه، آموزش و امور فرهنگی توافق نمودند.

وزرای امور خارجه پاکستان و آذربایجان علاوه بر این پیرامون مسائل مختلف مربوط به مناقشه مرزی قره باغ و نکات مربوط به آتش بس به بحث و رایزنی پرداختند.

شاه محمود قریشی در گفتگو با همتای آذربایجانی خود، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت موجود در منطقه مرزی میان ارمنستان و آذربایجان، اقدام ارمنستان در هدف قرار دادن مناطق مسکونی نگورنو_قره باغ را محکوم نمود.

وی با اعلام حمایت قاطع و همه جانبه پاکستان از مواضع دولت آذربایجان در مناقشه قره باغ گفت: پاکستان در این لحظات دشوار در کنار دولت و ملت آذربایجان حضور دارد.

وی همچنین توافق آذربایجان و ارمنستان در خصوص آتش بس بر مبنای ارزش های انسانی را گامی مثبت در جهت برپایی امنیت و ثبات در منطقه توصیف نمود و پایبندی طرفین در اجرای قطعنامه های شواری امنیت سازمان ملل متحد را لازمه اساسی برای حفظ ثبات منطقه عنوان نمود.

جیهون بایرام اف وزیر امور خارجه آذربایجان نیز در جریان این گفتگوی تلفنی از حمایت های همه جانبه دولت پاکستان از مواضع آذربایجان تقدیر نمود.

شاه محمود قریشی نیز در پاسخ، حمایت های دولت آذربایجان از موضع پاکستان در خصوص مسئله کشمیر در سازمان همکاری اسلامی و دیگر نهادهای بین المللی را مورد تقدیر قرار داد.

وی در پایان از همتای آذربایجانی خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد که از سوی وزیر امور خارجه آذربایجان مورد پذیرش واقع شد.

ارسال نظر

 
1