خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزرای کشور پاکستان و ترکیه در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای
کد خبر :2105520412

10:33 1401/04/03


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, رانا ثناء الله, گفتگوی تلفنی, وزیر کشور پاکستان, وزیر کشور ترکیه,

رانا ثناء الله و سلیمان سویلو وزرای کشور پاکستان و ترکیه روز گذشته به صورت تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه، اوضاع سیاسی امنیتی منطقه و همچنین مسائل مربوط به مهاجرت غیر قانونی از مبدأ پاکستان به ترکیه به رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رانا ثناء الله و سلیمان سویلو وزرای کشور پاکستان و ترکیه روز گذشته به صورت تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه، اوضاع سیاسی امنیتی منطقه و همچنین مسائل مربوط به مهاجرت غیر قانونی از مبدأ پاکستان به ترکیه به رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزرای کشور پاکستان و ترکیه در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر عزم خود بر مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیر قانونی، در خصوص پیشنهاد راه اندازی خط ارتباطی مستقیم میان آژانس تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) و اداره مهاجرت ترکیه بحث و گفتگو نمودند.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه برگزیده شدن رانا ثناء الله به عنوان وزیر کشور پاکستان را به وی تبریک گفت.

رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان نیز با بیان اینکه ترکیه بهترین دوست و کشور برادر مسلمان ماست، ترکیه همواره در برهه‌های دشوار در کنار پاکستان حضور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان و ترکیه دارای روابط دیرینه دوستانه اقتصادی، فرهنگی و تجاری هستند، سفر اخیر شهباز شریف و هیئت همراه پاکستانی به ترکیه نتایج بلند مدتی را به همراه خواهد داشت.

وزیر کشور پاکستان در ادامه از حمایت های دولت ترکیه از مواضع پاکستان در خصوص مسئله جامو و کشمیر و نقض حقوق بشر در این منطقه تقدیر نمود.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز ابراز داشت: سفر نخست وزیر پاکستان به ترکیه به تقویت مناسبات و توسعه بیش از پیش روابط میان دو کشور کمک خواهد نمود. پاکستان و ترکیه دارای روابط دوستانه مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل هستند.

وی همچنین ضمن تمجید از اقدامات پاکستان برای مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیر قانونی گفت: همکاری بهتر میان نهادهای مرتبط دو کشور توقف مهاجرت غیر قانونی را امکان‌پذیر خواهد کرد.

رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان در پایان از همتای ترکیه‌ای خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد که از سوی وزیر کشور ترکیه پذیرفته شد.

 

ارسال نظر

 
1